مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رها سازی خیار دریایی در خلیج چابهار بر اساس نخستین دستیابی به تکنولوژی تکثر و پرورش در دست مطالعه است.

اما و اگرهای رها سازی خیار دریایی در خلیج چابهارداوود میر شکار مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح رها سازی خیار دریایی در خلیج چابهار، اظهار داشت: موسسه تحقیقات شیلات با همکاری یک گره چینی، برای نخستین بار در سطح کشور به تکنولوژی تکثیر و پرورش خیار دریایی دست یافته است. 
 
وی با بیان اینکه این طرح برای اخذ مجوز و عملیاتی شدن به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده، ادامه داد: از موسسه تحقیقات شیلات درخواست شده تا قبل از بررسی و تایید عملیاتی شدن این تکنولوژی نوین، اطلاعاتی از مکان‌های برداشت و تکثیر، میزان و نوع صید و بازسازی و عدم آسیب به سایر ذخایر خلیج چابهار ارائه دهد تا بعد از بررسی موارد فوق، معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نظر نهایی خود را اعلام کند. 
 
مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اگر بطور پیش فرض صید خیار دریایی و تکثیر آن به شکل غواصی و دانه انجام شود، مشکلی پیش نخواهد آمد، تصریح کرد: در غیر این صورت اگر برداشت به دوش صنعت و بیشتر از میزان مجاز انجام شود، بروز مشکلات دور از انتظار نیست. 
 
میرشکار با بیان اینکه خیار دریایی یک منبع شیلاتی است، گفت: بازسازی ذخائر پس از صید از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است که دستیابی شیلات به این تکنولوژی در جهت تسهیل رسیدن به این مهم محسوب می‌شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار