کارشناس اداره کل دامپزشکی استان کرمان نسبت به خرید گوشت چرخ شده و آماده توسط شهروندان هشدار داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، دکتر جواد نگارستانی افزود: عرضه گوشت چرخ کرده و از قبل آماده شده در قصابی ها ممنوع است و گوشت در قصابی ها باید در حضور مشتری چرخ شود.

وی ضمن هشدار در زمینه خرید گوشت چرخ شده آماده، از شهروندان خواست از خرید گوشت به این شکل خودداری کنند.
وی خاطر نشان کرد : مردم از خرید گوشت قرمز تازه که در بیرون یخچال قصابی ها نگهداری می شود نیز خودداری کنند.
نگارستانی در ادامه از شهروندان خواست گوشت چرخ شده را به صورت تازه تهیه کنند زیرا تهیه بیش از نیاز آن ملزم به نگهداری در فریزر است که این امر موجب افت کیفیت گوشت می شود.
کارشناس اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه اگر عامل آلودگی گوشت میکروبی باشد با بروز مشکلات گوارشی همراه است تصریح کرد : دل پیچه، دل درد، استفراغ، تهوع و اسهال از جمله علائمی است که فرد پس از مصرف این نوع گوشت با آن مواجه می شود.
نگارستانی گفت : به منظور ممانعت از انتشار عوامل میکروبی باید گوشت، مرغ، ماهی و میگو را جدا از سایر مواد غذایی نگهداری کرد.
وی با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر گوشت قرمز و سایر فرآورده های خام دامی چون مرغ، ماهی، میگو، شیر، عسل، تخم مرغ، آلایش های خوراکی و غیره از وظایف دامپزشکی است اظهار داشت : شهروندان هرگونه تخلف احتمالی در عرضه این موارد را از طریق شماره تلفن 1512 به گروه نظارت و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان کرمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار