مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: 15 هزار زن سر پرست خانوار در این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فرید محبی در دیدار با نماینده مرد م گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون 14 درصد از جمعیت این استان معادل 93 هزار نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

وی تعداد خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی این استان را بیش از 34 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون یک هزار و 600 خانوار پشت نوبت این نهاد حمایتی هستند.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 34 درصد از جمعیت برخی از شهرهای این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

وی تصریح کرد: 900 بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان قرار دارند.

محبی ابراز کرد: 15 هزار سالمند ، سه هزارو 100 یتیم و 2 هزار کودک دچار سوء تعذیه زیر پوشش و حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان هستند.

وی افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و 896 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند.

محبی عنوان کرد: از این تعداد سه هزار و 164 نفر معادل 65 درصد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وی تصریح کرد: 70 درصد از اعتبارات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات دولتی و 30 درصد از محل مشارکت های مردمی تامین می شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای توسعه و عمران این شهرستان ها برنامه ای چهار ساله در بخش های تولید، اشتغال، فرهنگ، هنر، صنعت، کشاورزیی پیشنهاد و تدوین شده است.

غلام رضا تاجگردون ابراز کرد: ایجاد و گسترش شبکه های حمایتی برای فقرزدایی در گچساران مهم است و برای اجرای این طرح باید از ظرفیت خیران استفاده شود.

وی بیان کرد: در این طرح خانواده های آسیب پذیر در گچساران به ویژه در محلات فقیر نشین حمایت خواهند شد.

تاجگردون گفت: لازم است متولیان امر برای فقرزدایی در این شهرستان بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.