بیش از 10 هزار کارگر هندی مقیم عربستان از کمبود مواد غذایی و گرسنگی رنج می برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «ان دی تیوی»، به دنبال مشکلات مالی ناشی از بیکاری و از دست دادن شغل، کارگران هندی مقیم عربستان با کمبود شدید نیازهای غذایی مواجهند. دولت هند به کارگزاران خود در عربستان دستور داده است به این کارگران کمک و نیازهای غذایی آنها را برآورده کنند.

همچنین سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند، از 300 هزار هندی مقیم عربستان خواست به برادران و خواهران هموطن خود کمک کنند. وی گفت هیچ چیز از اراده جمعی ملت هند قوی تر نخواهد بود. سواراج در ادامه افزود: «ما از دیگر هندی های ساکن عربستان می خواهیم به کارگران هندی بیکار در این کشور در فراهم کردن غذا کمک کنند.»

سواراج گفت: «کارگران هندی مقیم عربستان و کویت، با مشکلات عدیده ای درخصوص اشتغال و دریافت دستمزد مواجهند.» وی افزود: «شمار کارگران هندی مقیم عربستان که از مشکل کمبود غذا و گرسنگی رنج می برند، به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.»

سواراج در ادامه گفت: «بسیاری از کارگران هندی مقیم عربستان و کویت، با تعطیل شدن تعداد زیادی از کارخانه ها، بدون دریافت دستمزد از کار بی کار شدند. این کارگران در این کشورها با مشکلات شدیدی رو به رو هستند.» وی افزود: «با این حال، وضع کارگران در عربستان به مراتب بدتر از کویت است.»

کنسولگری هند در عربستان سعودی نیز 15475 کیلوگرم غذا را میان کارگران گرسنه هندی در جده توزیع کرد. 

یکی از مشاوران وزیر امور خارجه به زودی به عربستان سفر خواهد کرد تا وضع کارگران هندی را بررسی و مشکل را حل کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار