جشن زیر سایه خورشید در بیش از 70 کشور برنامه دارد و در دهه کرامت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دبیر شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در نشست ستاد دهه کرامت استان یزد گفت: بر اساس مأموریت ها در طول سال بخشی از مأموریت ما سوق دادن به سمت زندگانی و سیره امام رضا (ع) است و در این راستا نیز وفاق خوبی در سطح کشور وجود دارد که آستان قدس نیز از این جشن ها حمایت کرده است.

مرتضی طاهریان بیان کرد: برخی از برنامه ها همچون برنامه زیر سایه خورشید که به همت آستان قدس در این راستا انجام شده حمایت شود که شاید مانند این برنامه در مناسبت های دیگر در سال نداشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین پایگاه ها در سطح کشور جشن زیر سایه خورشید یزد است که ما در این زمینه تلاش داریم تا شاهچراغ را نیز فراتر از شیراز قرار داده و در سطح کشور مطرح کنیم.

دبیر شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: امروز جشن زیر سایه خورشید در بیش از 70 کشور برنامه دارد و در دهه کرامت برگزار می شود.

طاهریان تصریح کرد: آنچه در این دهه به دنبال آن هستیم توجه به دهه های شادی به قوت دهه های عزا است زیرا ما دهه های عزا را به شکل جدی در کشور شاهد هستیم که اوج آن در محرم است اما تلاش داریم تا به همت تشکل های مختلف مردمی  دهه کرامت را به دهه شادی تبدیل کنیم و شادی در طراز اسلامی را ترویج دهیم و از انحرافات در شادی ها جلوگیری کنیم.

امام جمعه یزد نیز با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: امیدواریم هر ساله محتوای برنامه هایی همچون جشن دهه کرامت بیشتر شود به نحوی که در ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) حرکت هایی خوبی انجام شود.

آیت الله محمد رضا ناصری افزود: برنامه ریزی ها در جامعه باید فضایی ایجاد کند که جوانان و مردم از فضای مجازی به سمت ترویج زندگی اهل بیت (ع) سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: در زمینه فضای مجازی باید تحولی در این فضا انجام شود تا هم مردم با اهل بیت( ع) ارتباط داشته باشند و هم این که حرکت ولایی انجام شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: نامگذاری دهه کرامت بعنوان دهه شادی خوب است که اگر این موضوع انجام شود می تواند جایگزین بسیاری از برنامه های نامناسب در جامعه باشد.

آیت الله ناصری گفت: برگزاری جشن های ازدواج، تشویق جوانان به ازدواج و ترویج سنت ازدواج در جامعه از جمله برنامه های مهمی است که می توان در دهه کرامت اجرا کرد.

امام جمعه یزد با تأکید به ترویج معارف و زندگی اهل بیت(ع) در دهه کرامت در بین مردم و مخصوصا جوانان، گفت: ازدواج به موقع و فرزند آوری ۲ امر اساسی برای ترویج زندگانی اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.