مقام‌های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، می‌گویند: این وزارت در حال حاضر به‌دلیل بازگشت داوطلبانه مهاجران در وضعیت اضطرار قرار دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام‌های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، می‌گویند: این وزارت در حال حاضر بدلیل بازگشت داوطلبانه مهاجران در وضعیت اضطرار قرار دارد.

در خبرنامه‌ای که امروز از سوی دفتر رسانه‌های وزارت مهاجرین وعودت کنندگان به رسانه‌ها فرستاده شد، آمده است که، این مطلب را سید حسین عالمی بلخی، وزیر این وزارت در نشست دو جانبه با ریچارد دانزگر، نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان، مطرح کرد.

به نقل از خبرنامه، طرح تطبیقی تدابیر برای بازگشت گروهی مهاجران، آمادگی‌ها برای کنفرانس بروکسل و چگونگی شامل ساختن موضوع مهاجرت در این اجلاس، از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست دو جانبه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

عالمی بلخی گفته که با توجه به افزایش تعداد بازگشت کنندگان داوطلب از ایران و پاکستان،  این وزارت در وضعیت اضطراری عودت داوطلبانه قرار دارد.

وی، افزود: "در روزهای اخیر به طور متوسط روزانه حدود 5 هزار نفر از ایران و پاکستان داوطلبانه به کشور بازگشت می‌نماید که مدیریت و کنترل آن کاری دشوار به نظر می‌رسد."

به گفته او، بر اساس طرح پیشنهادی سازمان بین‌المللی مهاجرت، در صورتی‌ که رقم بازگشت کنندگان در یک ماه به 67 هزار نفر برسد، وضعیت وخیم عودت به وجود می‌آید، اما کمیت بازگشت کنندگان در چند روز اخیر نشان می‌دهد که در یک ماه در حدود 150 هزار نفر عودت می‌نماید و وزارت امور مهاجرین برای مدیریت این وضعیت توجه سازمان بین‌المللی مهاجرت را خواهان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.