ضریح مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) با حضور حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در آیینی غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این آیین معنوی با آوای دلنشین کلام الهی  و حضور آیت الله سید محمد موسوی، امام جمعه و ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل و جمع زیادی از زائران و مجاوران حرم مطهربرگزار شد.

مرثیه سرایی مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع)، در مدح و منقبت امام جعفر صادق (ع) و حضرت محمد هلال بن علی(ع)  در هنگام جمع‌آوری نذورات داخل ضریح به مبلغ 30 میلیون تومان برای هزینه در مصارف امور فرهنگی و عمرانی آستان مقدس از دیگر بخش‌های آیین

غبارروبی بود.

روحانیت این آیین غبارروبی و عط رافشانی حرم مطهر با نوای نوحه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نجوای زائران که دست توسل به سوی این فرزند امیرالمومنین(ع) دراز کرده‌بودند حال و هوای ولایی و باشکوهی به این مراسم بخشیده‌بود.

غبار روبی و شست و شوی سنگ و دیوارهای مضجع منور حضرت محمد هلال بن علی (ع) با گلاب ناب محمدی آنچنان فضا را عطرآگین و مطهر کرده بود که صفای آن شادابی

روحی و لذت معنوی خاصی به خادمان آستان مقدس و مجاوران در این آیین باشکوه بخشیده‌بود.                                                                                             

شایان ذکراست: آیین غبارروبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) هر دو ماه یک بار، با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار