حملات سایبری به کمیته انتخاباتی دموکراتها؛ از ترامپ تا پوتین مظنون ماجرا

خبرگزاری رویترز از حملات سایبری به کمیته انتخاباتی دموکرات های آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته تبلیغات انتخاباتی دموکرات ها در کنگره آمریکا روز جمعه تایید کرد هدف حملات سایبری قرار گرفته است که شبیه سایر حملات اخیر به این حزب است.

بر این اساس، کمیته تبلیغات انتخاباتی دموکرات ها در کنگره در این باره در بیانیه ای اعلام کرد: در پی وقوع این حملات سایبری، اقدامات سریع و متقابل انجام و تحقیقات در خصوص نفوذ به سامانه های این حزب آغاز شد. بر اساس این بیانیه، تحقیقات درباره وقوع این حملات همچنان ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: «کمیته تبلیغات انتخاباتی دموکرات ها در کنگره این موضوع (حملات سایبری) را بسیار جدی قلمداد می کند. ما با کمک کارشناسان خبره، اقدامات لازم را انجام داده ایم تا امنیت شبکه های خود را در مقابل حوادث اخیر، افزایش دهیم. ما این اقدامات را پیگیری می کنیم.»

این بیانیه می افزاید: «ما در حال همکاری با ماموران فدرال هستیم و به تحقیقات آنها کمک می کنیم.»

بر اساس گزارش های روز پنجشنبه، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بررسی درباره حملات سایبری علیه این کمیته دموکرات ها را آغاز کرده است. این حمله ممکن است با حمله پیشین علیه «کمیته ملی دموکرات» مرتبط باشد.

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، احتمال حضور نفوذگرهای (هکرهای) روسی در این حملات باعث حساس تر شدن موضوع شده است. کرملین هر گونه مشارکت در این حملات را تکذیب کرده است. از طرفی با بالا گرفتن رقابت کلینتون و ترامپ، برخی انگشت اتهام را به سوی جمهوریخواهان نشانه گرفته اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار