جهاد علمی امام صادق(ع) مانند خون سیدالشهداء در زنده ماندن اسلام سهم دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شهر چمران گفت: قرآن کریم شناسنامه امام صادق(ع) است و جهاد علمی حضرت همچون خون سیدالشهداء(ع) در زنده ماندن اسلام سهم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید منتصر هاشمی در خطبه‌های این هفته شهر چمران افزود: فلسفه عاشورا خونریزی نبوده بلکه هدایت روشنی بوده، هدایتی که در سخنان و راه و روش و جهاد علمی امام صادق(ع) مثل خورشید می‌درخشد و جهاد علمی امام صادق(ع) همچون خون سیدالشهداء در زنده ماندن اسلام سهم دارد.

وی گفت: نجات ایران، عراق، سوریه و لبنان مدیون شاگردان انقلابی امام صادق(ع) است و با توجه به انقلابی بودن حضرت و تربیت شاگردان و شیعه انقلابی، امروز باید شیعه به تبعیت از آن بزرگوار انقلابی باشد.

خطیب نماز جمعه شهر چمران افزود: تبعیت از راه و سخن آن امام، راه حل تمام مشکلات است، زیرا راه و روش و استدلال و منطق در کنار جهاد نظامی اثرگذارتر است و به تحقق آرمان‌های اسلام کمک شایانی می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه روش مبارزه امام صادق(ع) به شیوه علمی و برگرفته از کلام وحی قرآن کریم است گفت: آن گرامی مهم‌ترین برنامه خود را در رهبری امت، گسترش و نشر اعتقادات خود و معارف ناب اهل‌بیت(ع) که همه برگرفته از کلام وحی بودند قرار داده بود و اگر امروز آن ها عملی شوند، وحدت، عزت و اقتصاد جهان اسلام تحقق می‌یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود حمایت قاطع مردم ولایت‌مدار شهر چمران را از موضع‌گیری عالمانه و دلسوزانه اعلام کرد و افزود: با توجه به سخنان هفته گذشته نماینده معظم ولی فقیه در استان، تبعیت از سخنان حاکم شرع استان را بر مسؤولان تکلیف شرعی و اخلاقی می‌دانیم.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن محکوم کردن واقعه مولم مزدوران سعودی روز سه‌شنبه در مسجد روستای الصراری یمن گفت: با توجه به انفجار اخیر در یمن و کشته شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه سکوت سازمان ملل و حقوق بشر اسلامی پذیرفته نیست و جای سوال است که آنها چه موقع می‌خواهند به وظایف انسانی خود عمل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.