مجتبی عابدینی سابریست المپیکی کشورمان در روز تولدش به دیدار حریفان المپیکی خود می رود.

مجتبی عابدینی در روز تولدش به مصاف حریفان المپیکی می رودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مجتبی عابدینی 32 ساله شمشیرباز شایسته تیم ملی سابر است. او با کسب  مدال نقره در مسابقات جهانی  کره جنوبی در 7 فروردین امسال توانست اولین مدال جهانی تاریخ شمشیربازی ایران را از آن خود کند. عابدینی با پشت سرگذاشتن حریفان قدرتمندی از جمله  قهرمان المپیک روسیه و قهرمان جهان از کشور کره جنوبی، به المپیک ریو راه یابد. عابدینی سابقه حضور در المپیک لندن را نیز دارد.

مجتبی عابدینی در گفت و گو با رادیو جوان گفت: 20 مرداد در روز تولدم با حریفان خود در ریو به میدان می روم. خیلی زیباست اگربتوانم یک مدال خوش رنگ را به عنوان کادوی تولد دریافت کنم. مطمئنا آن مدال را تقدیم مردمم خواهم کرد.

وی درباره آخرین وضعیت اردو آماده سازی تصریح کرد ده روز پیش از آلمان بازگشتیم. اردوی بسیار خوبی در آلمان با 7 کشور المپیکی برگزار کردیم. هم اکنون در آکادمی ملی المپیک در حال تمرین هستیم. پیمان فخری یکی از بهترین مربیان سابر دنیا در کنار ماست. شاید باورش سخت باشد اما تیم های روسیه و آلمان خواستار جذب فخری هستند.

عابدینی درباره علی پاکدامن دیگر شمشیرباز المپیکی کشورمان اظهار داشت علی نیز سخت در حال تمرین است. دنیا در چند سال اخیر روی شمشیربازی ایران حساب دیگه ای ویژه ای باز کرده است. امیدوارم بتوانیم  شمشیربازی ایران را در جهان اثبات کنیم.

سابریت المپیکی ادامه داد ما در ابتدای کار با یکدیگر هم قسم شدیم تا برای ایران دو سهمیه به ارمغان بیاورریم و سر عهد خود ماندیم.  کشور فرانسه مهد شمشیربازی است اما فقط توانست یک سهمیه در ریو بدست آورد. اسپانیا هم همین وضعیت را دارد. تنها 7 کشور موفق شدند  دو سهمیه در المپیک بدست آورند که یکی از آن ها ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار