کارشناسان اقتصادی معتقدند خروج سرمایه ازبخش های مولد و نداشتن سیاست مشخصی برای و حفظ سرمایه گذار باعث شده است که به مرور زمان بنگاه های تولیدی کشور از فضای اقتصادی جدا شوند.

علیرضا دقیقی اصل کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت رکود حاکم بر کشور اظهار داشت: رکود تورمی، عرضه را با مشکل اساسی روبرو کرده و بهبود فضای کسب و کار کشور گامی در راستای حل این معضل است.

وی در ادامه اذعان کرد: ایجاد انگیزه در واحدهای تولیدی و رفع موانع موجود بر سر راه آنها در مبارزه با رکود تاثیرات مثبتی به همراه دارد.  

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اعمال سیاست های غلط در حوزه اقتصاد باعث خروج حجم قابل توجهی از سرمایه کشور از بازارهای مولد شد.

دقیقی با اشاره به اینکه رکود تورمی، انعکاس سیاست های 10 سال گذشته است، گفت: جلوگیری از ورود سرمایه و دانش روز به داخل کشور  در سالهای تحریم در ایجاد چنینی شرایطی به تاثیر نبوده است.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: خروج سرمایه ازبخش های مولد و نداشتن سیاست مشخصی برای و حفظ  سرمایه گذار باعث شده است که به مرور زمان بنگاه های تولیدی کشور از فضای اقتصادی جدا شوند.

وی با اشاره به اینکه  برون رفت از این فضای رکودی به سرعت امکان پذیر نیست، افزود: با توجه به پتانسیل بالای کشور در بخش های مختلف در صورتی که یک ثبات نسبی در بازار  ایجاد شود، سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذب خواهند شد و با برنامه ریزی مناسب در آینده به رشد اقتصادی خوبی دست پیدا می کنیم.

نبود تمایل به سرمایه گذاری به مشکلات رکودی افزوده

حسینعلی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تحریم ها ظالمانه علیه کشور رکود تورمی را به بار آورده است.

وی با بیان اینکه رکود تورمی در شرایط فعلی مشکلاتی برای بنگاه های تولیدی ایجاد کرده،افزود: به دلیل برخی سیاست های موجود دیگر سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی نیستند که این امر مشکلات رکودی را دوبرابر کرده است.

به گفته دلیگانی اقتصاد جهانی بر اقتصاد داخلی تاثیر گذار است و سرمایه گذاران متاثر از این دیدگاه ها اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

این عضو کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه بانک ها و بخش خصوصی باید به سمت سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی حرکت کند تا روند نزولی رکود را شاهد باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار