کلنگ ساخت موزه برنج درآمل با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایجاد موزه ملی برنج کار خوبی است که باید حمایت های محلی و منطقه ای صورت گیرد، افزود: ایجاد موزه در واقع برگشتی به تاریخ است و اقدامی ارزنده می باشد.

اسکندر زند افزود: موزه ارقام و بانک ژن برای ما مهم است که باید به تکنولوژی و روش های مدیریتی برگردد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت : تحقیقات و تجربیات در حوزه برنج در نقطه ای جمع شود که از این فعالیت ها حمایت کرده و تجربیات خود را در اختیارشان قرار می دهیم.

معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران با بیان این که موزه ملی برنج را در کنار تشکیلات معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران کلنگ زنی می کنیم، گفت: این کار با هدف احیاء و حفظ آداب و رسوم و فرهنگ شالیزاری مناطق مختلف صورت می گیرد.

رحمان عرفانی افزود : حفظ تاریخچه ارزشمند بیش از نیم قرن تحقیقات برنج در مازندران مهم است که می توانیم با ایجاد این موزه نقش ارزنده ای داشته باشیم و در توسعه و احیای گردشگری گام های خوبی برداریم.

ربیع فلاح استاندار مازندران نیز با بیان این که موزه ملی برنج مورد حمایت است، گفت: می توانیم مشارکت های لازم را در این راستا صورت دهیم.

وی گفت: راه اندازی این موزه کاری ارزشمند و گرانقدر است که می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.
مراسم کلنگ زنی موزه ملی برنج امروز کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات برنج کشور، استاندار مازندران، فرماندار ویژه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج آمل و محققان و فعالان حوزه برنج در معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار