جدیدترین پرت و پلاهای ترامپ؛ از توافق بهتر با ایران تا جنگ آمریکا در یمن!

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جدیدترین گردهمایی انتخاباتی، آمار و ارقامی عجیب ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،دونالد ترامپ  -- نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- با شرکت در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت آیووا  ، با ارائه آمار  و ارقامی غلط با مضمون اینکه اگر وی رئیس جمهور آمریکا بود در پای میز مذاکره با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور ، چگونه به یک توافقنامه بهتر هسته ای دست پیدا می کرد. موجبات تفریح و سرگرمی مخاطبان را فراهم آورد. 

ولی داستان وی به جای آنکه به واقعیات و آمار و ارقام واقعی اشاره داشته باشد ،  بیشتر مملو از قصه بافی بود. 

این اظهارات ، یکی دیگر از موارد کاستی ها و ندانم کاری های نامزد حزب جمهوریخواه در یک سخنرانی تبلیغاتی بود که ساعاتی قبل از آن به نمایش در آمد که رقیب وی هیلاری کلینتون  قرار بود با شرکت در گردهمایی حزب دموکرات در فیلادلفیا ، رسما نامزدی حزب دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بپذیرد. 

مذاکرات با ایران !

ترامپ در تعریف از خود درباره این که اگر رئیس جمهور بود چگونه روند مذاکرات با ایران درباره کاهش توانمندی های هسته ای این کشور را هدایت می کرد گفت : «‌ من به آنها می گفتم ببخشید متاسفم ، ما نمی توانیم یکصد و پنجاه میلیارد دلار را به شما بازگردانیم. ما دوست داریم این پول را به شما برگردانیم،  ولی الان پولی در بساط نداریم. »‌ !!

واقعیت: ایرانی ها بلافاصله می فهمیدند که ترامپ دروغ می گوید. چون آمریکا از همان اول هم قرار نبود 150 میلیارد دلار پس بدهد. 
قبل از این که ایران و قدرت های جهانی برای رفع تحریم ها وارد مذاکره شوند، دارایی های ایران در چندین بانک پراکنده بود. تحریم ها به این معنی بود که تهران نمی توانست به این مبلغ دسترسی داشته باشد. اما دولت آن خیلی خوب می دانست که این پول کجاست. بیشتر این پول متعلق به فروش نفت ایران به چین، هندوستان، ژاپن و کره جنوبی بود. این کشورها قبل از توافق ماه جولای 2015 هم می توانستند از ایران محصولات پتروشیمی و نفت بخرند اما محدودیت های مالی آمریکا، تسهیل در پرداخت ها را غیر ممکن کرده بود. پس عملا پول ایران در همان کشورها خوابیده بود. این ها پولی نبود که در اختیار رئیس جمهور آمریکا باشد. 

ترامپ همچنین نشان داد که از نحوه کار بانک ها سر در نمی آورد. پول، قابل تبدیل است. اگر شما حساب بانکی داشته باشید، به این معنی نیست که داخل بانک، پول نقد یا شمش طلا را در یک صندوق گذاشته اند و هر وقت لازم شد بروید بردارید. این که بگوییم پولت گم شده، اصلا منطقی و ممکن نیست. ترامپ در جمع و تفریق اعداد هم اشتباه کرد. مقامات ایران و آمریکا توافق کردند مجموع دارایی های مسدود شده که حدود 100 میلیارد دلار بود، آزاد شود. 

هزینه های ناتو !

ترامپ: «73 درصد بودجه ناتو را ما می دهیم. ما این پول را برای حمایت از آن ها می دهیم. بهتر نبود دیگران پولش را بدهند و ما می توانستیم آن پول را درست خرج کنیم؟ این روند باید عوض شود.»

واقعیت: خیر. طبق آمارهای سال گذشته، آمریکا فقط 22 درصد بودجه ناتو را می پردازد. رقم 73 درصدی که ترامپ اختراع کرده است، بر اساس سهمیه مخارج عملیات نظامی کشورهای عضو ناتو است و نه پولی که برای تامین بودجه ارائه می شود. 

به دلیل مخارج زیاد و منابع نظامی خاص ناتو که در اختیار آمریکا است، این پیمان اذعان دارد که بابت مسائل اطلاعاتی، پایش، سوختگیری هوایی، موشک های بالستیک و جنگ افزار هوایی الکترونیکی، به آمریکا وابسته است. ناتو از کشورهای عضو خود می خواهد که دست کم 2 درصد درآمد خالص محصولات داخلیشان را صرف مسائل دفاعی کنند. از میان 28 عضو ناتو، فقط 5 کشور آمریکا، انگلیس، استونی، یونان و لهستان، این درصد یا بیش از آن را می پردازند. 

جنگ یمن !

ترامپ :‌ ما در یمن در حال جنگ هستیم!
واقعیت: فقط عده کمی از نیروهای عملیاتی ویژه آمریکایی در یمن حضور دارند و اصلا وارد جنگ نشده اند. جنبش انصارالله یمن در حال نبرد با نیروهای تحت حمایت عربستان هستند. آمریکا در یمن از نیروهای عربستان، پشتیبانی تدارکاتی و اطلاعاتی می کند. در کنار این مسئله، وزارت دفاع آمریکا برای مبارزه با القاعده در شبه جزیره عربستان، به عنوان بخشی از عملیات به اصطلاح ضدتروریستی خود، پشتیبانی نظامی، اطلاعاتی ، دریایی و نیز بخشی از امور مربوط به نیروهای ویژه را در آن جا بر عهده دارد.

مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که نیروهای عملیاتی ویژه آمریکایی در منطقه، مشاوره به اماراتی ها و نیروهای یمنی مخالف جنبش انصارالله را بر عهده دارند و در سطح ستاد فعالیت می کنند؛ نه در میدان نبرد.

مالیات در آمریکا

ترامپ: «در حال حاضر، مالیات کشور ما در جهان از همه بیشتر است.» البته او در تصحیح این اشتباه که بارها عنوان کرده بود گفت: «قبول است. ما یکی از بزرگ ترین مالیات دهندگان در جهان هستیم.»

واقعیت: این طور بهتر شد اما باز هم درست نیست. بار مالیاتی آمریکا در واقع در میان 34 کشور توسعه یافته و نوظهور، که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را تشکیل می دهند، جزو کمترین هاست. طبق آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در سال 2014، مالیات فقط 26 درصد کل اقتصاد آمریکا را تشکیل می داد. این مبلغ از رقم 42.7 درصدی سوئد، 32.6 درصدی انگلیس یا 36.1 درصدی آلمان، بسیار کمتر است. فقط سه کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هستند که کمتر از آمریکا مالیات می دهند که شامل کشورهای شیلی، کره جنوبی و مکزیک می شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
خسته نشدین این عکسو گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
امریکای دزد خر و فیل کم داشت که خوک هم اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
همه گنده لاتا و گردن کلفت هاتون بسیج شدن ولی نتونستن برجام رو کنسلش کنن چه برسه به تو تازه به دورون رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
این اقای ترامپ هم دیوانه ای است مثل سایر روسای جمهور آمریکا !!!1
خدائی کدامشان عقل وشعور درستی داشتند ؟!!!!!
آنچه را که ما بیاد می آوریم ریگان ، بوش پدر جنایتکار ، بوش پسر جنایتکار ، اوباما قاتل مردم افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق و لبنان . 00000 .
بنا نیست یک فرد عاقل سکان هدایت آمریکا در دست بگیرد تا بتواند جهان را به سوی آرامش و توسعه پایدار و مدینه فاضله برساند . باید جیب صهیونیست های اهل دنیا و بی معاد و دشمن خدا و بندگان خدا پر شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
سردسته امریکاییهای دزد سر گردنه همشون به حرامی بزرگ و هار شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
باید امریکا را کوبید و شهری نو باید ساخت/شهری که انسان در ان زیست کند نه حیوان/چو این اتفاق افتد دنیا شود گلستان
آخرین اخبار