روایت بازیگر سینما از تجربه بازی در «خشکسالی و دروغ»

مهدی محرابی بازیگر سینما که بازی در فیلم «خشکسالی و دروغ» دومین تجربه بازیگر‌ی‌اش محسوب می‌شود از نقش آفرینی خود در این اثر گفت.

مهدی محرابی بازیگر سینما و تهیه کننده تئاتر که بازی در فیلم «خشکسالی و دروغ» دومین تجربه بازیگر‌ی‌اش محسوب می‌شود، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلیل بازی در این فیلم گفت: شخصیت مثبت و اخلاق مدار کارگردان این فیلم (پدرام علیزاده) دلیل همکاری من با عوامل این فیلم شد. از طرفی تجربه در نقش جدید و چالش‌های آن با توجه به اینکه متن این فیلم قبلا به شکل نمایش بر روی صحنه رفته است نیز مزید بر علت برای همکاری من شد.

وی افزود: همچنین نقشی را که پیمان معادی در شکل نمایش با همین متن روی صحنه بازی کرده بود هر فردی را علاقه مند می‌کند که این رشته را نیز تجربه کنید.

محرابی تصریح کرد: از دلایل دیگر این همکاری می‌توان به جبران کم و کاستی‌های اولین تجربه‌ام در عرصه سینما که شاید بخشی از آن ناخواسته اتفاق افتاد، اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که فروش دومین تجربه بازیگری‌ خود را در فیلم «خشکسالی و دروغ» چگونه پیش بینی می‌کند و آیا موفقیت قبلی تکرار خواهد شد، خاطر نشان کرد: من برای همه فیلم‌های به نمایش در نیامده آرزوی توفیق دارم، اگر این هدف فروش بالا و اقبال عمومی باشد، امیدوارم که چنین شود.

این بازیگر در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به این سوال که به عنوان مهندس رشته معماری ارتباط بین معماری و سینما را چگونه می‌بینید، گفت: در میان هنرهای دیگر، شاید معماری نزدیکترین هنر به سینما باشد. هر دو هنر پیش از ساخت، یک ماکت اولیه از آنچه در آینده به وجود خواهد آمد را در عینیت و نه فقط فضای ذهنی هنرمند می‌توانند به نمایش بگذارند که در مورد سینما این ماکت طراحی شده همان سناریویی است که با خواندن آن، فضای اولیه آنچه بعدا خواهد شد، می‌توانید دریابید.

وی افزود: اتفاقی که در موسیقی شاید به این شکل رخ ندهد اما این هنر هم باید همانند معماری و سینما مهندسی، برنامه ریزی و طراحی شده حرکت کند. البته موسیقی به خلاقیت فردی و جوشش ذهنی در لحظه متکی است، هر چه ذهن ساختار شکن و انتزاعی باشد اثر منتزع و جدیدی ساخته می‌شود که شبیه به کارهای دیگر نیست ولی آبستره کار کردن در معماری و سینما باز هم باید مهندسی شده باشد، در نتیجه طراحی و پلان بندی دقیق دارد.

محرابی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تاثیر رشته معماری بر روی علاقه‌اش به سینما، گفت: اینگونه نیست که تحصیل در معماری باعث علاقه به سینما شده باشد، علاقه به هر رشته هنری و حتی ورزشی از کودکی و نوجوانی ریشه می‌گیرد، البته بعد ها ممکن است در حین فیلم دیدن درگیر فضا و طراحی‌های صحنه و معماری یا در یک کلمه گرافیک تصویری فیلم شده و لذت ناب فیلم دیدن را هم به این خاطر از دست داده باشم، اما باز علاقه به سینما به همان دوران کودکی باز می گردد که یک ورزشکار حرفه ای ورزش‌های رزمی و ژیمناستیک در این رده ی سنی بودم و گمان نمی کردم بعد ها بخواهم در این رشته فعالیت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که در اولین حضورتان در یک فیلم سینمایی موفقیتی را در گیشه تجربه کردید که شاید برای بسیاری از بازیگران پس از سالیان متمادی فعالیت هم اتفاق نیفتد، این موفقیت فیلم را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: این توفیقی بود که نصیب سازندگان فیلم شد که بتوانند پیش از شروع سال وعده بهار سینمای ایران را بدهند ، بهار استقبال مخاطب و بهار آشتی دوباره با فیلم دیدن در سالن نمایش، این توفیق هم به عوامل متعددی بستگی داشت که در رأس آن لطف الهی بود وگرنه فیلم های دیگری که عوامل این فیلم تا اینجا عرضه کرده اند به این میزان برخورداری از مخاطب نرسیده اند.

محرابی در خصوص فیلم «من سالوادور نیستم» بیان کرد:  این اثر یک فیلم مفرح است که برای مخاطب عام ساخته شده و توانسته با هدف جلب مخاطب عام سینما و فروش بالا بوده موفق شود ، در همین محدوده به نظرم باید به ارزیابی و قضاوت راجع به این فیلم نشست.
 
وی اظهار داشت: اولین تجربه تهیه‌کنندگی من به تئاتر باز می‌گردد که نمایش «مرده‌های بی‌کفن و دفن» را تهیه کردم، حالا هم علاوه بر سینما و تئاتر قصدم آن است که در تولید آثار هنری، نمایش ، موسیقی ، هنر های تجسمی اگر بتوانم مفید فایده باشم، حتما ورود کنم.
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.