ساخت آثاری چون «سایبری» که به تجهیزات خاصی نیاز دارد باید بودجه مناسبی به آن تعلق گیرد.

احمد معظمی کارگردان تلویزیون  در  گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص چگونگی ساخت «سایبری» گفت: ایده اولیه این سریال توسط سعید کمانی تهیه کننده کار داده شد و به قلم علیرضا آل یمین به نگارش درآمد که با هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروی انتظامی و پلیس فتا به پرونده‌ای شاخصی دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: در این مسیر هدایت اله سجادی و سرهنگ احمدی از پلیس فتا در امر مشاوره کمک‌های شایانی به ما کردند. این سریال به شدت برای آگاهی مردم حرف برای گفتن داشت و ما هم با پرداختن به آن سوژه‌ها سعی کردیم سطح آگاهی مردم را ارتقا دهیم.

وی افزود: مجموعه «سایبری» یا توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم تهیه شد اما باید بگویم تولید چنین سریال‌هایی بودجه بیشتری را می‌طلبد، ساخت این اثر را با همدلی و همکاری بازیگران و عوامل پشت صحنه ساختیم که الحق و الانصاف هیچ یک از بازیگران دستمزدهای واقعی خودشان را نگرفتند و همچنین عوامل کارگردانی را از گروه‌های نوپایی استفاده کردم که تجربه کمی داشتند و همه این ملاحظات به دلیل بودجه کم اختصاص گرفته به پرو‍‍‍‍‍‍‍ژه ما بود اما با وجود همه این ها از هیچ تلاش و خلاقیتی کوتاهی نکردم و کار را به نحو احسنت ساختم.

معظمی در خصوص نورهای طبیعی صحنه اظهار داشت: تمامی نورهایی که در سریال شاهد آن بودید تماما طبیعی بود و من از هیچ پروژکتوری به دلیل کمبود بودجه و کسب تجربه برای ساخت سریالم استفاده نکردم. چون دوست داشتم این روش را در فیلمسازی امتحان کنم که خداروشکر با موفقیت کار تولید شد.

وی درخصوص حضور بازیگران «سایبری» تصریح کرد: بازیگرانی که در این کار بودند، افرادی تازه کار و یا چهره‌هایی کمتر دیده شده در تلویزیون بودند که دوست داشتم این کار بستری برای نشان دادن توانمندی هایشان باشد.
 
این کارگردان در پایان در خصوص ساخت سری دوم این سریال خاطرنشان کرد: سری دوم این مجموعه بستگی به نظر مسئولان و مدیر شبکه دارد اما باید اضافه کنم که به طور حتم بودجه بیشتری نیاز است تا اثر قابل تامل تری تولید شود چون بازیگران و عوامل برای حضور در سری دوم دستمزدهای اصلی شان را طلب می‌کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار