اصفهان؛

آستان هلال بن علی(ع) میزبان سوگواره صادق آل محمد (ص) است

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) از برگزاری سوگواره صادق آل محمد(ع) در این آستان مقدس در شهرستان آران و بیدگل خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت:این سوگواره از امروز  به مدت سه شب در صحن جنوبی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود.
وی، سخنرانی خطیب توانا حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدکاظم راشد یزدی» مدرس حوزه و دانشگاه در این سوگواره را یادآورشد و گفت: مرثیه خوانی مداحان اهل بیت(ع)، قرائت زیارت عاشورا و جامعه کبیره از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم است.
وی با اشاره به سنت میزبانی حرم مطهر از تمامی دسته جات عزاداری در سوگواری ائمه اطهار (ع) همچون سال های گذشته گفت: آستان مقدس هلال بن علی(ع) در سالروز شهادت امام صادق (ع) نیز میزبان بیش از 15 دسته عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی از صبح شهادت تا شام شهادت خواهد بود.
به‌گفته‌وی، کاروان عزای طلاب و اساتید حوزه علمیه امیر‌المؤمنین (ع) صبح روز شهادت از صحن امامزادگان منسوب به امام صادق(ع) این شهرستان حرکت کرده و در نهایت در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) به ذکر مصیبت و سوگواری می‌پردازند.
مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع)، اقامه عزا توسط  جامعه مداحان آران و بیدگل در قالب دسته سینه‌زنی در شامگاه شهادت را در حرم مطهر یادآورشد و گفت: برگزاری مراسم پر فیض قرائت دعای کمیل، ندبه و زیارت جامعه کبیره در شبستان آیت‌الله عاملی(ره) واقع در ضلع شمالی آستان مقدس از دیگر برنامه‌های ویژه سالروز شهادت امام صادق(ع) خواهد بود. شایان ذ کر است:حرم مطهر حضرت محمد هلال(ع) فرزند بلافصل امیر المؤمنین علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.