اولین دوره مسابقه ملی "نقدنویسی بر معماری، مرمت و شهر" در دانشگاه یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ تفکر نقادانه به معماری، در کلاس های دو یا سه واحدی دانشگاه ها از قبیل نقد معماری یا معماری اسلامی یا... به طور محدود از سوی استادان توانمند و دلسوز با دانشجویان تمرین می‌شود. اما این تمرین‌ها معمولا بیش از این که گریز کوچکی به وادی نظر و نگارش در حوزه معماری باشد، در ایجاد انگیزه عمومی دانشجویان در این زمینه چندان موثر نمی‌افتند و این کلاس‌ها، در سایه واحدهای "طرح معماری"، به عنوان "دروس اصلی" رنگ می‌بازند.

هیئت مدیره اتحادیه معماری مرمت و شهرسازی ایران، به عنوان بخش تصمیم‌ساز دانشجویی وزارت علوم، در حوزه فعالیت‌های آموزشی و علمی معماری، مرمت و شهرسازی، قصد دارد برای بهبود جایگاه این مهم در عرصه آموزش معماری، شهرسازی و مرمت کشور، گام بردارد لذا مسابقه‌ای را ترتیب داده است که بتواند پایگاه نظری تفکر معمارانه را در میان جامعه دانشجویی و حرفه ای معماری، مرمت و شهرسازی در کشور تقویت کند.

اولین دوره مسابقه سالانه نقدنویسی بر معماری، مرمت و شهر، با محوریت مقاله تابستان سال جاری در دانشگاه یزد برگزار می‌شود. 

مهلت ارسال چکیده مقالات اول تا 14 مردادماه سال جاری و مهلت ارسال اصل مقاله اول تا 20 شهریور ماه 1395 است. 

ثبت نام این مسابقه از طریق درگاه اینترنتی اتحادیه به نشانی www.uaur.ir  و پست الکترونیکی Uaurir@gmail.com  و Uaurir@yahoo.com  صورت می پذیرد.

لازم به ذکر است  در پایان این مسابقه به نفرات اول تا سوم در هر سه حوزه معماری، مرمت و شهرسازی جوایزی از سوی اتحادیه معماری مرمت و شهرسازی ایران   اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.