برای دومین مرتبه لیست جدید ۱۱ نفره ای از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری منتشر شده است که احتمال نقره ای شدن سعید محمدپور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ کمیته بین المللی المپیک در سال ۲۰۱۶ با هدف مبارزه با دوپینگ ،نمونه برداری مجدد از آزمایش های دوپینگ برای برخی ورزشکاران در المپیک ۲۰۰۸ چین و بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن را در دستور کار قرار داد و  پس از حصول نتیجه برخی آزمایشات مشخص شد، برخی از قهرمانان المپیک دوپینگی بودند.

در 2 لیست ۱۰ و۱۱ نفره از رشته وزنه برداری شرکت کنندگان خاطی رقابت های 2 المپیک اخیر  از مواد نیروزای غیرمجاز استفاده کرده بودند و نمونه اولیه دوپینگ آن‌ها در بازی‌های المپیک 2012  نیزمثبت شده بود.

 در لیست ۱۰ نفره ابتدایی در دسته 94 کیلوگرم تست "ایلیا ایلین "وزنه بردار مطرح جهان مثبت اعلام شد و در لیست ۱۱ نفره نیز نمونه "السکاندر ایوانف" نفر دوم المپیک و" آندری دیمانوف"نفر چهارم المپیک در این وزن نیز بدین منوال بود امافدراسیون جهانی وزنه برداری به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده است و در صورتیکه این اتفاق بیفتد مدال های این قهرمانان باز پس گیری خواهد شد.

در صورت تایید فدراسیون جهانی وزنه برداری و اعلام دوپینگ ورزشکاران فوق، سعید محمدپور وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان  که در المپیک ۲۰۱۲ لندن در جایگاه  پنجم قرار گرفته بود به مقام دومی صعود می‌کند و به لطف نمونه گیری های جدید کمیته بین المللی المپیک به مدال نقره المپیک برسد.

لازم به ذکر است که پیش از نیز کیانوش رستمی ملی پوش دسته ۸۵ کیلوگرم نیز رنگ مدال برنزش به نقره تغییر یافته بود تا با این شرایط تیم ملی وزنه برداران کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن با مسجل شدن نقره محمدپور، به ۴ مدال نقره توسط کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم، سعید محمدپور در دسته ۹۴ کیلوگرم، نواب نصیرشلال در دسته ۱۰۵ کیلوگرم و سجاد انوشیروانی در دسته فوق سنگین برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.