در سال زراعی جاری بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به صورت طرح مکانیزه به کاشت گندم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه اظهارکرد: در سال جاری پنج مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی و بخش خصوصی در این شهرستان محصول گندم کشاورزان را با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 705 ریال خریداری می کنند.

مهدی غیب الهی بابیان به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 10 هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان خریداری شود اضافه کرد: باوجود مشکلات خشکسالی و کم آبی سال گذشته در خرید 9 هزار و 490 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان یزد رتبه نخست استانی را داشتیم. 

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بصورت طرح مکانیزه به کاشت گندم اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه بخاطر مبارزه با سن گندم ، محصول گندم این شهرستان برای تولید نان از کیفیتی بالایی برخورداراست اضافه کرد: با احتساب سه هزار و 700 کیلوگرم در هکتار مقدار 12 هزار تن گندم از کشتزارهای این شهرستان برداشت می شود.

غیب الهی خاطرنشان کرد: امسال 20 دستگاه کمباین غیربومی محصول گندم کشاورزان این شهرستان را برداشت می کنند و اکیب های نظارت بربرداشت نیز بصورت مستمر برنحوه برداشت و میزان ریزش گندم کمباین ها نظارت دارند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار