یزد؛

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در اردکان

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمیلیوپی) کودکان سه تا شش سال در شهرستان اردکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان در جلسه هماهنگی اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم اظهار کرد: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید می باشد و شایعترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر 20 سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است .

سید محمد پورهاشمی افزود: تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است و بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر 5 سال می باشد.

وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان با هدف اجرای هرچه بهتر طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله شهرستان، طبق روال هر ساله، همکاری های لازم را با بهزیستی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان در خصوص پایگاه دائم در سطح شهرستان گفت: پایگاه دائمی درمانگاه شماره 4 انجام غربالگری بینایی سنجی کودکان3 تا 6 سال را بر عهده خواهد داشت.

در ادامه رئیس مرکز بهداشت اردکان بیان کرد: ایجاد آگاهی وحساسیت در مراکز ، پایگاه های بهداشتی وخانه های بهداشت جهت فراخوان گروه هدف توسط این نهاد انجام می شود.

محمدرضا اعلایی افزود: این طرح برای کودکان روستایی نیز در همه خانه های بهداشت روستایی با همکاری مرکز بهداشت شهرستان انجام خواهد شد.

سال گذشته در اجرای طرح مذکور 4 هزار و 120 کودک سه تا شش ساله در شهرستان اردکان مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد 458 کودک مشکوک تشخیص داده شدند که 327 نفر مبتلا به تنبلی چشم بودند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.