فیسبوک گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارش مالی فیسبوک در سه ماهه دوم سال 2016 نشان می‌دهد بزرگ‌ترین شبکه‌ اجتماعی دنیا درآمد 6.44 میلیارد دلاری را به دست آورده است که بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌ها مبنی بر کسب 6.02 میلیارد دلار است. 

براساس اطلاعات ارائه شده، فیسبوک موفق شد در سه ماهه‌ دوم سال تعداد کاربران خود را 3.63 درصد افزایش دهد و به 1.71 میلیارد نفر برساند. هرچند رشد تعداد کاربران در مقایسه با 3.77 درصد سه ماهه‌ نخست سال اندکی کاهش پیدا کرده است؛ آمارها نشان می‌دهد در بهار 2016، بیش از 60 میلیون نفر به فیسبوک اضافه شده‌اند. 

پس از عرضه‌ی عمومی سهام فیسبوک این شانزدهمین بار است که کمپانی مذکور در گزارش‌های مالی خود بالاتر از پیش‌بینی‌‌های وال استریت عمل می‌کند. ارزش سهام فیسبوک در عرضه‌ اولیه سهام این کمپانی ۳۸ دلار بود، حال آنکه پس از انتشار گزار مالی فیسبوک ارزش هر سهم این کمپانی به بیش از 132.60 دلار افزایش پیدا کرد. فیسبوک رکورد دیگری را نیز ثبت کرده و این رکورد رسیدن به بیش از یک میلیارد کاربر فعال روی گجت‌های گوشی هوشمند است.

راه اندازی بخش تبلیغات و امکان تماشای آسان فیلم، فیسبوک را به شبکه اجتماعی محبوبی در میان کاربران تبدیل کرده است. کاربران می‌توانند تمام نیاز دریافت اخبار و یا مشاهده تبلیغات کالاهای مورد علاقه خود را از طریق فیسبوک تامین کنند.

بیش از 84 درصد از درآمد کسب شده بوسیله فیسبوک از طریق گجت‌های موبایل بوده و کل درآمد تبلیغاتی نیز 6.24 میلیارد دلار برآورد شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده تعداد کاربران فعال روزانه‌ فیسبوک به بیش از 1.13 میلیارد دلار رسیده که 17 درصد در مقایسه با فصل گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد کاربران فعال ماهیانه نیز با افزایش ۲۰ درصدی به رقم 1.57 میلیارد نفر رسیده است.

فیسبوک هم اکنون بیش از 23 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد و در صورت تصمیم برای انجام یک خرید بزرگ، می‌تواند به راحتی اقدام کند. مسنجر فیسبوک نیز به دستاورد دیگری دست یافته و آن رسیدن به یک میلیارد کاربر فعال است. فیسبوک همواره مسنجر خود را بروز کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند که از جمله‌ آن می‌توان به کدگذاری end-to-end اشاره کرد. اینستاگرام نیز تعداد کاربران فعال خود را به 500 میلیون نفر افزایش داده است. این شبکه‌ اجتماعی نیز در حال ایجاد تغییراتی در الگوریتم نمایش فید تصاویر است تا از این طریق محبوب‌ترین تصاویر جلوه بیشتری پیدا کند.


یکی از موارد جالبی که فیسبوک در جریان گزارش مالی خود عنوان کرد، انجام بیش از دو میلیارد جستجو بصورت روزانه در این شبکه‌ اجتماعی است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن شاهد رشد بوده و از 1.5 میلیارد جستجو افزایش یافته است. براساس گفته‌های "مارک زاکربرگ،" بنیانگذار فیسبوک، اغلب جستجوها در مورد سخنان و اظهارنظر افراد در مورد موضوعات مختلف است. 

سود کسب شده بوسیله فیسبوک بیش از 2.05 میلیارد دلار برآورده شده که در مقایسه با 719 میلیون دلار سال گذشته نشان از افزایش خوبی دارد. درآمد کسب شده به ازای هر کاربر 3.82 دلار است که در مقایسه با فصل پیش 15 درصد افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار