عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: خودروسازان ایرانی اتوبوس‌های برقی تولید کنند آلودگی هوا کم می‌شود.

خودرو سازان ایرانی اتوبوس‌های برقی تولید کنند آلودگی هوا کم می‌شود
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وارد کردن اتوبوس‌های برقی جدید، اظهار داشت: این اتوبوس‌ها با اتوبوس‌های برقی که در گذشته در سطح شهر تهران تردد می‌کردند، متفاوت هستند.

وی افزود: در گذشته اتوبوس‌های برقی به برق شهری متصل بودند و تنها در یک محدوده خاص تردد می‌کردند، در حالی که اتوبوس‌های جدید با توجه به باتری‌هایی که در آنها تعبیه شده می توانند در سراسر شهر تهران تردد کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های برقی جدید هیچ آلودگی صوتی و همچنین آلودگی هوا برای شهر تهران به دنبال ندارند، گفت: اگر اتوبوس‌های برقی جدید را جایگزین اتوبوس‌های موجود کنیم، می‌توانیم آلودگی هوا و آلودگی صوتی را کنترل کنیم.

قناعتی با بیان اینکه اتوبوس‌های گازوئیلی باید از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شوند،تصریح کرد: خودرو سازان ایرانی باید با استفاده از تجربه و تکنولوژی کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه ساخت اتوبوس‌های برقی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ایران خود می‌تواند تولید کننده اتوبوس‌های برقی باشد، گفت: اگر این اتوبوس‌ها در کشور تولید شود نیاز نیست که آنها را از کشورهای دیگر خریداری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
اتوموبیل با شارژ انرژی خورشیدی, ماشین برقی, هیبریدی
آخرین اخبار