رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 233 هزار مورد واکسیناسیون جمعیت دام سبک این شهرستان برعلیه بیماری آبله صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ دکتر محمد علی رحمی اعلام کرد: در این مدت 892 مورد مایه کوبی برای مقابله با بیماری شاربن گاوی انجام شده و برای کنترل و مبارزه با بیماری تب مالت نیز 23 هزار و 460 مورد از دام های سبک و سنگین شهرستان ایلام مورد مایه کوبی قرار گرفته اند.
علی رحمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 563 مورد از سگ های گله و سگ های دارای مالک برعلیه بیماری هاری واکسن شده اند، افزود: همه این بیماری ها در زمره بیماری های مشترک انسان و دام هستند که مایه کوبی شدند.
وی در خصوص بیماری های خاص دام ها نیزاضافه کرد: همچنین در این مدت 71 هزار و 789 مورد مایه کوبی برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان (PPR) در جمعیت دام سبک انجام شده و 2 هزار و 923 راس از دام های سنگین و 69 هزار و 366 راس دام سبک نیز در برابر بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.
علی رحمی گفت: به جهت مبارزه با بیماری های انگلی در جمعیت گاو، گوسفند و بز 66 هزار و 645 راس از این احشام مایه کوبی شده اند و 140 هزار و 675 متر مربع از جایگاه نگهداری این حیوانات نیز سم پاشی شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.