کرمان؛

بعدازظهرهای طوفانی در جنوب و شرق کرمان

در دومین هفته پیاپی، تندباد و بارش شدید باران، همچنان در ساعات بعدازظهر مناطقی از جنوب و شرق استان کرمان را تحت تاثیر قرار میدهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عصر چهارشنبه وزش طوفان و بارش شدید باران در مناطقی از جیرفت و بم خسارت برجای گذاشت .

منصور نعمتی بخشدار مرکزی جیرفت گفت :بارش شدید باران وتگرگ با تخریب سیل بندهای حاشیه روستاها خسارتهایی را به مزارع و منازل مردم در چند روستای دهستان اسفندقه وارد و چند راه روستایی را در مناطق کوهستانی مسدود کرد .

نعمتی افزود: بارش تگرگ نیز به مزارع ذرت ،گندم و باغات پسته این منطقه اسیب رساند که میزان خسارت وارد شده در حال بررسی است.

بخشدار مرکزی جیرفت همچنین از تلف شدن تعدادی از دامهای عشایر در مناطق کوهستانی دهستان اسفندقه بر اثر شدت تگرگ خبر داد واز مردم و دامداران خواست با توجه به ادامه ناپایداری ها ، در روزهای آینده از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
عصر چهارشنبه در شهرستان بم نیز تندباد برای ساعتی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد و با کاهش دید افقی ، حرکت در معابر را با کندی مواجه کرد .
بگفته کارشناسان هواشناسی ، ناپایداریهای هوا در جنوب وشرق کرمان نتیجه یک پدیده آب و هوایی بنام مانسون است که تابستانها در اقیانوس هند شکل میگیرد و زبانه های آن تا دریای عمان کشیده میشود اما امسال به علت گرمای کم سابقه هوا ، فعالیت این پدیده تشدید شده است .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: طوفان ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار