تظاهرات هزاران ونزوئلایی برای ترویج فراخوان همه پرسی علیه مادورو

هزاران نفر از مردم ونزوئلا از شورای ملی انتخاباتی خواستند تاریخ آغاز مرحله بعدی همه پرسی که قصد عزل رئیس جمهور را دارد، تعیین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، اصلی ترین نقطه تجمع تظاهرکنندگان بار دیگر کاراکاس بود؛ جایی که به گفته خود مقامات محلی به دلیل حضور گسترده مردمی، مجبور شدند 8 ایستگاه مترو را ببندند.

هدف از این تظاهرات ها، رسیدن به مقرهای شورای انتخاباتی در شهرهای مختلف کشور بود تا با ارائه یک سند از سوی حزب ائتلاف مخالف دولت (میز وحدت دموکراتیک) از این شورا بخواهند تاریخی را برای آغاز جمع آوری امضاها و اثر انگشتهای دست کم 20 درصد رأی دهندگان ونزوئلایی که به حدود چهار میلیون نفر می رسد، تعیین کنند.

مخالفان دولت، چند ماه پیش امضاهای لازم برای فعال کردن همه پرسی را به شورای مذکور ارائه دادند اما مقامات انتخاباتی باید اعتبار آنها را اعلام کنند و این در حالی است که مقامات باید ظرف 10 روز آن را اعلام می کردند.

«خسوس توره آلبا» دبیر اجرایی میز وحدت دموکراتیک که یک سند از درخواست مخالفان را به مقر مرکزی شورای انتخاباتی ارائه داد، در این مورد اشاره کرد: 'امروز، ملت به خیابان ها آمدند تا به طور مسالمت آمیز خواهان حقوق قانونی خود باشند.'

«هنریکه کاپریلس» فرماندار ایالت 'میراندا' در شمال کشور و یکی از مهمترین رهبران مخالف دولت نیز به «تیبیسای لوسنا» رئیس شورای ملی انتخاباتی تا روز دوشنبه مهلت داد تا در مورد اعتبار امضاهای مرحله نخست سخن بگوید.

وی افزود: 'این یک تهدید نیست اما صبر ملت در حال لبریز شدن است.' اگر چه اعتراضات مخالفان به طور مسالمت آمیز برگزار شد، ائتلاف مخالف دولت از حضور بیش از حد نظامیان و پلیس در خیابان های کاراکاس که به گفته آنها، برپایی تظاهرات تا مقر مرکزی شورای انتخاباتی را مشکل کرده بودند، انتقاد کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار