خودکفائی گندم امسال با خرید 10 میلیون تنی تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: خرید گندم از کشاورزان تحت نظام خاصی و با استفاده از سامانه ویژه خرید محصولات کشاورزی بانک عامل و از طریق 14 شرکت غله و خدمات بازرگانی در 31 استان کشور صورت می پذیرد.
سید محمد جعفری با اشاره به میزان خرید گندم در سطح کشور گفت: تاکنون 8 میلیون و 600 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در کشور خریداری و ذخیره سازی شد.
جعفری به میزان خرید گندم مازندران اشاره کرد و گفت: از 12 خرداد و آغاز خرید تضمینی گندم در استان تاکنون 107 هزار و 857 تن گندم توسط کشاورزان به مراکز تحویل داده شد.
وی افزود: شرکت غله بمنظور آسان سازی شرایط تحویل گندم برای کشاورزان در سال زراعی 35 مرکز خرید تضمینی گندم در استان راه اندازی کرد.
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: در فرآیند خرید تضمینی گندم 180 کارشناس از شرکت غله و سازمان جهاد کشاورزی در مراکز دایر شده خرید تضمینی فرآیند خرید را عملیاتی می کنند.
جعفری با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی با دوبرابر کردن مراکز خرید نسبت به سال قبل گفت: سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر شرکت غله 16 مرکز در مناطق کوهپایه و روستایی دایر نمود.
وی افزود: سازمان تعاون روستایی در سال زراعی جاری 24 هزار و 963 تن گندم از کشاورزان خریداری کرد.
جعفری با بیان اینکه بهای گندم کشاورزان از طریق سامانه ویژه خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی پرداخت می شود اظهار داشت: تاکنون با توجه به پیگیری های فراوان بیش از 101 میلیارد و 496 میلیون تومان پول بابت مطالبات گندمکاران مازندران پرداخت شد.
وی با بیان اینکه پرداخت بهای گندم دریافتی از کشاورزان در کشور 56 درصد است عنوان کرد: در استان مازندران پرداخت بهای گندم به 76 درصد رسیده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار