سینماگران ما در محیط شعر و ادب ایرانی پرورش یافته‌اند و سینمای متفاوت ایران به دلیل شاعرانه بودن فیلم های ما است.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر شعر و ادب اصیل ایرانی در هنر سینمای کشور، گفت: من معتقدم که ما هرچه داریم از از ادب اصیل ایرانی است. یکی از دلایل موفقیت سینماگران ما این است که در محیط شعر و ادب ایرانی پرورش یافته‌اند.

وی ادامه داد: در تمام خانه ها یک مثنوی معنوی، دیوان حافظ و کتاب اشعار بزرگ ایرانی وجود دارد و فیلمسازان ما در چنین فضایی تربیت شده اند.

ایوبی در خصوص تفاوت فیلمساز ایرانی با فیلمسازان جهان اظهار داشت: به نظر من تفاوت سینماگران ایرانی با جهان در این است که شاعرانه حرف می‌زنند و فیلم می‌سازند. بنابراین نقش شعر و ادب ایرانی خیلی تاثیرگذار است و نقش پررنگی در سینما دارد.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: ما گنجینه های بسیار غنی از شعر و ادب ایرانی داریم که مرهون و مدیون آنها هستیم و باید قدردان این نعمت فرهنگی باشیم.

ایوبی در خصوص میزان توجه و تاثیر سینماگران ایرانی به شعر و ادب در کشور گفت: همیشه سینما گران به این موضوع توجه داشته اند و این توجه در سال های اخیر بیشتر هم شده است و گرایش به شعر و ادب ایرانی، این میراث معنوی، گسترده تر شده و امیدوارم هر روز بیشتر و قدرتمند شاهد پیوند ادبیات و این هنر در کشورمان باشیم. 



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار