مدیر پروژه تولید شکرهای طعم دار شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید شکر طعم دار برای اولین بار در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، الهام برنجیان تبریزی گفت: 700 هزار تن شکر از مزارع نیشکر استان برداشت می شود که حدود 60 تن آن به شکر طعم دار تبدیل می گردد.

وی افزود: شکر کریستال سفید رنگی است که با انواع طعم دهنده های مجاز خوراکی از جمله زنجبیل، لیمو، هل و دارچین مخلوط می شود.

برنجیان اظهار داشت: می توان از شکر طعم دار برای بهبود عطر و طعم خوراکی ها استفاده نمود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور اصلاح الگوی مصرف شکر، این محصول به صورت بسته بندی های 6 و 7 گرمی صورت می گیرد.

مدیر پروژه تولید شکرهای طعم دار بیان داشت: این محصول علاوه بر مصرف در بازار داخل، با استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خصوصا کشورهای عربی روبرو شده است.

الهام برنجیان اذعان داشت: تمامی تجهیزات و قطعات مورد استفاده در این واحد تولیدی بومی و ساخت داخل و با بالاترین کیفیت می باشند.

شجاعی مسئول این واحد تولیدی در خصوص تولید شکرهای طعم دار گفت: طی مراحل خاصی عملیات مکش بدون دخالت دست انجام و  تحت سیستم خلا شکر و مواد افزودنی اضافه شده و در یک سیکل 1 ساعته عمل میکس انجام می شود.

وی افزود: عدم استفاده از اسانس های مصنوعی و وجود طعم دهنده های طبیعی موجب شده این نوع شکر خواص و فواید دارویی نیز داشته باشد.

تولید شکر طعم دار برای نخستین بار در استان خوزستان گامی است در جهت تنوع بازار مصرف شکر که علاوه بر ارزآوری و ایجاد اشتغال برای 40 نفر، باعث درخشش برند شکر ایران در بین کشورهای خاورمیانه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.