زاهدان

57 درصد کارآموزان مراکز دولتی و خصوصی را زنان تشکیل داده‌اند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی بانوان یکی از برنامه‎های مهم این اداره‌کل که بالغ بر 57 درصد کارآموزان مراکز دولتی و خصوصی را زنان تشکیل داده‌اند.

محمد جهانتیغی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه ای و کارآفرینی افزود: تجلیل از مربیان، همکاران و روسای مراکز برتر، تجلیل از آموزشگاه‌های آزاد برتر ، تجلیل از کارآموزان نمونه و برتر ،؛تجلیل از شرکای آموزشی فعال و برتر ، معرفی کارآموزان موفق و برتر و کارآفرین استان از طریق رسانه‌های عمومی از جمله برنامه‌هایی بود که به این مناسبت در استان انجام شد.

وی ادامه داد: سال گذشته و سه ماهه نخست امسال در بخش دولتی اداره‌کل آموزش فنی و حرفهای سیستان و بلوچستان تعداد 31 هزار و 101 نفر در دوره‌های مهارتی شرکت کردند که از این تعداد 15 هزار و 486 نفر زن و 15 هزار و 615 نفر مرد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی ساکنان مناطق ویژه اجتماعی، بانوان بد سرپرست و خودسرپرست و توانمندسازی معتادان بهبود یافته نیز در حال انجام است.

جهانتیغی با بیان اینکه آزمون‌های الکترونیکی از مهر ماه سال 1394 و با راه‌اندازی 6 مرکز سنجش الکترونیکی در استان شروع به کار کرد، گفت: نخستین آزمون الکترونیکی استان در آبان ماه 94 و با برگزاری موفقیت‌آمیز آزمون‌های ادواری برگزار شد که در مرحله اول تعداد 629 نفر و در مرحله دوم نیز تعداد 508 نفر شرکت‌کننده در این آزمون‌ها مورد سنجش قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار