اهواز؛

انجام ترموگرافی در سد شهید عباسپور

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از انجام ماهیانه ترموگرافی و اندازه گیری ارتعاشات تجهیزات نیروگاهی در این سد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حمید صالحی گفت: با انجام پروژه ترموگرافی و اندازه گیری ارتعاشات تجهیزات به صورت ماهانه و در برنامه های زمانی از پیش تعیین شده، تجهیزات دوار و ثابت نیروگاه جهت جلوگیری از توقف های اضطراری واحدهای نیروگاهی و بدون برنامه ریزی مورد بررسی و پایش رفتاری قرارگرفته و درصورت نیاز تجهیزات فرسوده و یا درحال تخریب شناسایی و تعمیر و یا تعویض می شوند.

وی با اشاره به این که در فرآیند ترموگرافی نيازي به توقف فعالیت تجهیزات نیست، افزود: در حقيقت براي انجام ترموگرافي، بايد فرآيند در جريان و كار باشد تا بتوان عيوب را شناسايي كرد.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور، انجام بازرسی در حين كار تجهیز با سرعت بسيار بالا را از مزاياي اين روش دانست و گفت: با انجام این روش و با دستیابی به یک جدول ثابت پایش رفتاری تجهیزات نیروگاهی، سطح کیفی عملکرد و قابلیت اطمینان قطعات تجهیزات نیروگاهی تا حد بسیار زیادی بالا خواهد رفت.

ترموگرافي يا تصوير برداري حرارتي مادون قرمز، روشی منظم براي جمع‌آوري، ‌ذخيره‌سازي و تحليل انرژي تابشي مادون قرمز با استفاده از سيستم‌هاي تصويربرداري مادون قرمز است، که با استفاده از این روش تجهیزات نیروگاهی در بخش های مختلف نیروگاه و کلیدخانه سد شهید عباسپور مورد مطالعه قرار می گیرند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.