۱۹۹ واحد آلاینده در شهرستان شادگان شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون فرماندار شادگان در جلسه کارگروه بررسی وضعیت مشاغل مزاحم و آلاینده این شهرستان گفت: این واحدها شامل جوشکاران، نجاران و مصالح فروشان بوده که بر اساس هماهنگی به عمل آمده با اتحادیه اصناف ذکر شده، مقدمات ساماندهی و جابه جایی شان در دستر کار قرار گرفته است.

نعمت اله آلبوغبیش افزود: به این منظور قطعه زمین مناسب در خارج از محدوده شهر تهیه و نقشه های مربوطه نیز آماده شده و استعلامات مورد نیاز از دستگاه های اجرایی ذیربط در حال انجام است. در صورت تایید، مراحل بعدی اقدام خواهد شد.

وی گفت: در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده، همچنین تعداد ۲۰ واحد صنفی کارواش غیرمجاز و فاقد پروانه کسب، شناسایی  شده که تاکنون تعداد سه واحد از آنها توسط مراجع ذیصلاح پلمب شده و مابقی نیز در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم أخذ پروانه کسب، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان و تأکید بر ضرورت افزایش فرصتهای شغلی افزود: با این وجود ایجاد فرصتهای شغلی نباید باعث سلب آسایش شهروندان شود.

آلبوغبیش با اشاره به ضرورت ساماندهی دکه های واقع در شهر شادگان و سه راهی دارخوین، بر لزوم پیش بینی محلهای مناسب جهت مشاغل آلاینده و مزاحم در طرحهای جامع شهرهای دارخوین و خنافره که در دست تهیه است تأکید کرد.

وی گفت: دستورالعمل ساماندهی مشاغل مزاحم و صنایع آلاینده به شهرداران ابلاغ شده و بر اساس آن و مفاد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، شهرداری موظف است از ایجاد و تأمین کلیه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست با همکاری سایر دستگاه های اجرایی مربوطه، جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.