استاندار تهران گفت: از 2460 شرکت دانش بنیان که تا کنون ارزیابی شده، 60 درصد آن باید در تهران گنجانده شود.

وجود 60 درصدی شرکت های دانش بنیان در استان تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین هاشمی استاندار تهران در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: از 2460 شرکت دانش بنیان ارزیابی شده در کشور، 60 درصد آن باید در تهران گنجانده شود که این تعداد کاملا طبیعی است.

وی تصریح کرد: آینده اقتصاد کشور ما به توسعه و گسترش شرکت های دانش بنیان بستگی دارد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان نمونه ای از گام های رسیدن به اقتصاد مقاومتی استان است، بیان داشت: موفقیت در صادرات، قدرت یابی اقتصادی در بعد کلان و جهانی، وابسته به توسعه کشور در زمینه ترویج شرکت های دانش بنیان است.

هاشمی گفت: در صورتی که در مسیر شرکت های دانش بنیان 100 درصد هم پیش رویم، باز عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه امکان توقف فعالیت های غیر مجاز واحدهای صنفی و صنعتی در تهران وجود ندارد، بیان داشت: با سوق دادن این واحدهای غیر مجاز صنفی و صنعتی به سمت شرکت های دانش بنیان، به راحتی در ساماندهی آنها موفق خواهیم بود که به فرمانداران پیشتاز در این زمینه جایزه نیز اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: میدان دادن به افراد خلاق در جهت فعالیت و اشتغال زایی یکی از مزایای توسعه شرکت های دانش بنیان است.

استاندار تهران درباره خلاء موجود در توسعه نیروی انسانی و محصولات این شرکت ها، بیان داشت: بین محصولات شرکت های دانش بنیان و بازار و بین مخترعان صنعت، معدن، تجارت و افراد خلاق در این عرصه خلاء وجود دارد که امیدواریم در برنامه های اجرایی اقتصاد مقاومتی برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر حضور نیروهای فنی و تکنسین در کشور پراکنده است که ایمن موضوع باید به دست شرکت های دانش بنیان ساماندهی شود.

استاندار تهران تصریح کرد: باید یک سیاست گذاری در ساماندهی نیروهای فنی انجام و این سرویس دهی به کل کشور ارائه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار