برای پیداکردن کلمه موردنظر شمادر گوگل، این موتور جستجو مراحل متعددی را پشت سر می گذارد.

 به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید شما هم با این موضوع روبرو شده اید که برای پیداکردن کلمه ای در موتور جستجوی  گوگل وقتی عبارتی را وارد می کنید کلماتی مانند آن را به شما پیشنهاد می دهد واژگانی که شاید ربطی به موضوع مورد نظر نداشته باشد. 
به طور مثال این روزها که بحث المپیک داغ است ما کلمه المپیک  را جستجو کردیم که لیست زیر را به ما ارائه داد.



می بینید که کلمه "المپیک2016" بالاتر از اسامی دیگر قرار گرفته است. جالب است بدانید این اتفاق به چه صورت در کادر موتور جستجوی گوگل به وجود می آید.

شیوه کار به این صورت است که  موتور جستجوگر گوگل مفیدترین نتایج مربوط با کلمه ای که جستجو کردید رابه شما نمایش می دهد. این موتور جستجو هوشمند از الگوریتم های مختلفی جهت تحلیل سایت های اینترنتی و مطالبشان در فهرست جستجوهای خود استفاده می کند. الگوریتم ها  فرمول ها و پردازش های رایانه ای هستند که به صورت سیگنال سرنخ ها را جستجو می کنند تا آنچه را می خواهید به شما ارائه دهند.

پیشنهادات سرچ گوگل از کجا می آیند؟

این سیگنال‌ها شامل مواردی از قبیل عبارات موجود روی وب‌سایت‌ها، تازه بودن محتوا، منطقه شما و رتبه صفحه هستند. الگوریتم های امروزی  به «سرنخ‌هایی» اتکا دارند که حدس زدن آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستید ممکن می‌سازند. برای هرجستجوی عادی ،میلیون ها صفحه وب با اطلاعات سودمند موجود است. حال در ادمه توضیح می دهیم که این پیش بینی ها از کجا می آیند.

پیشنهادات سرچ گوگل از کجا می آیند؟

-عباراتی که تایپ می کنید.
 -چیزی که افراد دیگر جستجو می‌کنند، از جمله عبارات  پرطرفدار جستجو شده در منطقه شما که در طول روز تغییر می‌کنند.

 گفتنی است؛ جستجوهای پرطرفدار به سابقه جستجوی شما مربوط نمی‌شوند. جستجوهای مرتبط که در گذشته انجام دادید زمانی میسر می شود که به حساب کاربری گوگلتان وارد شده باشید و دکمه مربوط به فعالیت مربوط به وب را روشن کرده باشید. توجه داشته باشید که پیش‌بینی‌های جستجو پاسخ سرچ شما نسیتند.

گزارش از زینب نیک صفت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار