تقی زاده: نقش روابط عمومی واحدها در حوزه خیرین بسیار مهم و تاثیر گذار است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی ، سازمانهای مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت این مطلب را در جلسه مدیران عرصه سلامت دانشگاه عنوان نمود.

علی تقی زاده افشاری قائم مقام ریاست دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی ، سازمانهای مردم نهاد و خیرین عرصه سلامت، بهداشت و درمان را بخاطر دو ویژگی نیاز اساسی بودن و سرعت تغییرات و تحولات از اولویتهای اصلی هرکشوری ذکر کرد و گفت: تغییر سیمای بیماریها، تغییر فنآوری تشخیص و درمان بیماریها و هزینه های سرسام آور بهداشت و درمان موجب گردید تا دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت را اجرا نماید و چون اعتبارات دولتی بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین این هزینه ها نمی باشد لذا بحث مشارکتهای اجتماعی در وزارت متبوعه مطرح و به تصویب رسید و در این راستا تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش، اوقاف و صدا و سیما منعقد گردیده و در کنار این امر مجمع خیرین سلامت استان نیز تشکیل یافته است.

وی تاکید نمود : هماهنگی سازمانهای مردم نهاد و خیرین عرصه های بهداشت و درمان وظیفه بسیار مهم حوزه مشارکتهای اجتماعی است و لازم است نیازهای عرصه سلامت را برآورد نموده و از مشارکتهای مردمی کمک بگیریم.

تقی زاده ، دانشگاه علوم پزشکی را بعنوان هماهنگ کننده و کارشناس نامید و افزود: ما باید اعتماد سازی کرده، نیازها را اعلام نمائیم و نقش روابط عمومی واحدها در این زمینه بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

وی در پایان از مدیران شبکه خواست با تشکیل شوراهای خیرین در شهرستانها و برآورد نمودن نیازها از حضور و پتانسیل خیرین استفاده نمایند.

در ادامه میرزائی معاون اجرائی مجمع خیرین استان و دبیر مشارکتهای اجتماعی و خیرین حوزه سلامت توضیحات مبسوطی در خصوص تعریف سلامت، وظایف معاونت امور اجتماعی و اداره کل خیرین و موسسات خیریه سلامت، اهداف و سیاستها، اعضاء شورا مشارکتهای اجتماعی و اقدامات انجام یافته تاکنون ارائه کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.