از 38 هزار واحد تولیدی در کشور به 7 هزار و 500 واحد تسهیلات داده می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،استاندار هرمزگان در نشست کارگروه رفع و تسهیل موانع تولید استان گفت: به واحدهایی تسهیلات داده می شود که دارای بیشترین توجیه اقتصادی یعنی اشتغال زایی زیاد و استفاده بهینه از تسهیلات باشند.
جاسم جادری افزود:اولویت اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی رفع مشکل این واحدهای تولیدی است .
وی گفت: امسال 16 هزار میلیارد تومان برای راه اندازی 7 هزار و 500 بنگاه تولیدی کوچک و متوسط اختصاص داده شده که بانک مرکزی برای اختصاص بیشتر از این اعتبار نیز اعلام آمادگی کرده است.
استاندار هرمزگان افزود: محدودیتی برای نظام بانکی در پرداخت تسهیلات در این بخش وجود ندارد.
جاسم جادری گفت:99 هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشوروجود دارد و دولت مصمم به راه اندازی طرح های بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی افزود:150 طرح بزرگ در کشور مشخص شده است که از این تعداد 36 طرح امسال تکمیل می شودکه سه طرح به هرمزگان اختصاص دارد.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت: تا کنون 394 متقاضی در سامانه بهینه یاب ثبت نام کرده اند.
خلیل قاسمی افزود: 249 درخواست به بانک های عامل فرستاده شده که تا کنون به 4 نفر تسهیلات داده شده است.
وی گفت: تعداد کل اشتغال پرونده های بررسی شده در کمیته تامین مالی 2 هزار و 116 نفر است که میزان اشتغال پس از اخذتسهیلات به 2 هزار و 434 نفر می رسد.
دبیرکارگروه رفع موانع و تسهیل موانع تولید افزود:متوسط تولید فعلی این واحد ها 2 میلیون و 148 هزار و 268 تن درماه است که پس از اخذتسهیلات به 5 میلیون و 122 هزار و 637 تن می رسد.
قاسمی گفت:اشتغال ناشی تکیمل طرح های صنعتی 587 نفر و میزان افزایش تولید ناشی از تکمیل طرح های صنعتی یک میلیون و 862 هزار و 300 تن در ماه است.
رئیس و کارشناس ارشد درآمد اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان نیز گفت:کارگاههای تولیدی ،صنعتی و معدنی می توانند از بخشودگی جرایم استفاده کنند.
خانم عالیشاهی افزود: 12 قسط عقب افتاده کارفرمایان این واحدها مشمول 100 درصد بخشودگی ، 18 قسط مشمول 85 درصد ،24 قسط مشمول 75 درصد و 30 قسط عقب افتاده مشمول 60 درصد بخشودگی جرایم می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.