شهرکرد؛

نیاز 200 هزار میلیارد ریالی برای رفع کاستی های راه و شهرسازی

رفع کاستی های راه و شهرسازی در کشور، 200 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نیاز 200 هزار میلیارد ریالی برای رفع کاستی های راه و شهرسازی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای برنامه ریزی و مسکن چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: رفع کاستی هایی که از سوی استان ها به عنوان خواسته ها و نیازهای بخش راه و شهرسازی اعلام می شود، نزدیک به 200 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عباس آخوندی با بیان اینکه درخواست ها، نیازها و کمبودهای استانی در این بخش بسیار زیاد است، افزود: رفع این درخواست ها و جبران کمبودهای موجود با بودجه عمومی امکان پذیر نیست، بلکه نیازمند اندیشه و برنامه ای فراتر از اقتصاد ملی است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت سرمایه گذاری و اقتصاد جهانی در این راستا بهره گیری کرد.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه ارتقای ارتباط های هوایی در کشور از جمله برنامه های این وزارتخانه است گفت: از مجموع 60 فرودگاه در کشور در حال حاضر تنها 8 فرودگاه فعال می باشد و از مابقی فرودگاه های کشور با وجود سرمایه گذاری میلیاردی، حداقل بهره برداری صورت می گیرد.

آخوندی با اشاره به اینکه ناوگان هواپیمایی کشور به طور کامل فرسوده است، افزود: میانگین سن هواپیماهای کشور 23 سال می باشد در حالی که سن بازنشستگی هواپیما 24 سال است.

وی ادامه داد: سال ساخت 12 هواپیمای موجود در کشور بعد از سال 2000 می باشد.

آخوندی اضافه کرد: هزینه بلیط ایرانی ها برای سفرهای خارج از کشور، سالانه چهار تا پنچ میلیارد دلار است که باید برای سرمایه گذاری خارجی ها معادل این میزان در ایران هم سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 17 خط کشتی رانی بین المللی مستقیم هم به بنادر ایران سفر و صادرات و واردات کالا دارند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح در حال اجرای توسعه و بهسازی شبکه ریلی داخلی کشور گفت: شبکه ریلی ایران را به تمام کشورهای منطقه متصل خواهیم کرد.

آخوندی تأکید کرد: باید شبکه ریلی مسافر و کالا، بین ایران، اروپا و چین اتصال و توسعه یابد.

گفتنی است: بازدید از پروژه بیمارستان 220 تختخوابی بروجن، پروژه احداث بزرگراه چهار بانده 146 کیلومتری شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، چهار خطه شدن محور شهرکرد به شلمزار، و عملیات ساخت کنار گذر شرق و شمال شهرکرد از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار