استاندار قزوین گفت: جنس تغییر کابری در زمین های هفت سنگان زمین خواری نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به مطالبه نماینده ولی فقیه از مسولان برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی هفت سنگان گفت : این تغییر کاربری از جنس زمین خواری نیست.

رد زمین خواری در هفت سنگان

استاندار اضافه کرد: مستندات نشان میدهد هیچگونه سوء  استفاده مدیریتی در این زمین ها رخ نداده است.

همتی با اشاره به توقف ساخت و ساز در این اراضی پس از بررسی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و شورای عالی معماری و شهرسازی افزود: البته دیوان عدالت اداری این رای نقض کرد و حکم به اجرای ساخت به نفع مالکان داده است.

همتی گفت:  ما اسناد مربوط به ماده 5 معماری و  شهرسازی در سال 1375 و 1389 را بررسی کرده ایم و همچنین اسناد مربوط به مزاید ه عمومی در روزنامه های کثیر الانشار که  این حق را برای همه قائل  شده بودو هیچگونه مشکلی ندیدیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مستندات،  این زمین ها « بایر» بوده است گفت : منطقه هفت سنگان 100 هکتار است که بخش عظیمی از آن ساخته شده و فقط همین حدود 30 هکتار باقی مانده بود که مالکان آن  در یک مزایده از ستاد اجرایی دریافت کردند.

استاندار افزود: در آخرین نشست در استان وزیر راه شهر سازی خواست در یک هیت سه نفره متشکل از  رییس شورای عالی معماری و شهرسازی ، به همراه معاون عمرانی وزیر کشور و من به عنوان نماینده دولت در استان این موضوع را بررسی کنیم که من پیشنهاد دادم 95 درصد از این زمین ها که در قطعات 2 هزار متری تقسیم شده بود بصورت باغ باشد و برای  5 درصد مجوز ساخت ویلا داده شود.

بگفته ی استاندار ، بر اساس مستندات  هر یک از مالکان برای خرید آن مبلغ 160 میلیون تومان به ستاد اجرایی امام پرداخت کرده  و با احتساب مجوزهای شهرداری تا کنون 220 میلیون تومان به ازای هر سند هزینه کرده اند.

استاندار تاکید کرد : علارغم اینکه گفته میشود همه موارد مطرح شده در زمین های هفت سنگان  قانونی است اگر کسی ، سازمانی ویا نهادی مستنداتی درباره غیر قانونی بودن این زمین ها دارد بیاورد.

استاندار با بیان اینکه برخورد با فساد بخصوص پدیده زمین خواری و تغییر کاربری خط قرمز دولت است گفت: اگر مستندات جدید نشان دهد کارغیر قانونی در هفت سنگان صورت گرفته است ضمن برخورد قاطع با متخلفان ، زمین ها را به نفع دولت ضبط خواهیم کرد.

همتی گفت : من در گذشته در باره تغییر کاربری در باغستانهای سنتی ، و زمین های کشاورزی به همه مدیران اخطار داده ام که اگر چنین پدیده ای را مشاهده کنم قبل از برخورد با متخلف ، با مدیر ان مربوطه برخورد خواهم کرد.

استاندار اضافه کرد: شهرداری قزوین در ناصر آباد 100 هکتار زمین را برای میدان تره بار و شغلهایی که الودگی صوتی دارند خریداری کرده است که من اجازه ندادم به علت کشاورزی بودن اجرایی شود.

 انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام لطفا در مورد زمین کیانسرنگ تاکستان واقع در خیابان امام مرکز شهر گزارشی تهیه نمایید که بین چ افرادی تقسیم گردیده است این زمین 2 سال پیش به مزایده گزاشته شد و خبرهای زیادی در مورد زمین شنیده میشود
آخرین اخبار