وزیر کشور ایران گفت: موضوع آب از مباحث اصلی بین ایران و افغانستان است که در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور طی 19 و 20 مرداد ماه بررسی می شود.

وزیر کشور ایران: موضوع آب در کمیسیون مشترک ایران و افغانستان بررسی می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد گفت: این موضوع با توجه به اهمیت آن، در نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در مشهد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: توافقات نشست دو روزه مزبور در مشهد و کارگروه های مشترک آن نیز در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور طی دو هفته آینده بررسی و به تصویب خواهد رسید.

وی گفت: استانداران شرکت کننده در این نشست هم ماموریت یافتند برنامه های اجرایی و عملیاتی در این زمینه را بر اساس جدول زمانی تهیه کرده و اجرا کنند.

وزیر کشور ایران افزود: همکاری و تعامل برای دو کشور ایران و افغانستان، صلح و آرامش در استان های همجوار به ارمغان می آورد و موجب امنیت و توسعه پایدار می شود.

وی در باره دیدار روز گذشته خود با دبیر شورای امنیت پاکستان نیز اظهار کرد: روابط ما با پاکستان استراتژیک و بسیار سازنده است.

وی گفت: بنادر چابهار و گوادر به عنوان دو بندر مهم در دو کشور از جمله مواردی است که ایران و پاکستان برای توسعه و تقویت آنها تلاش می کنند.

رحمانی فضلی ارتباط بین جنوب و شمال کشور از طریق بندر چابهار را از مسائل اصلی دانست که در توسعه تعاملات با کشورها پیگیری می شود.

وی افزود: در دیدار با دبیر شورای امنیت پاکستان مقرر شد کمیته های فنی، امنیتی و مرزی به صورت مشترک با حضور استانداران سامان یافته و مسائل منطقه ای و ملی با کمک همدیگر تدبیر شود.

وزیر کشور دوشنبه شب با هدف تشرف به بارگاه منور رضوی و شرکت در مراسم پایانی نخستین نشست استانداران مناطق مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در مشهد وارد این شهر شد.

بازدید از پارک علم و فناوری و چند شرکت دانش بنیان موفق خراسان رضوی و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان از دیگر برنامه های وزیر کشور در این سفر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.