ناصری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شعار عبور از روحانی هیچ‌گاه در میان اصلاح‌طلبان مطرح نمی‌شود

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: شعار عبور از روحانی هیچ‌گاه در میان اصلاح‌طلبان مطرح نمی‌شود.

عبدالله ناصری عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تشکیل احتمالی فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس اظهار داشت: در سنت ادبیات سیاسی ما، دو گفتمان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی وجود دارد. امروز جامعه سیاسی با این دو گفتمان شناخته می‌شود.

وی افزود: پس از ساماندهی مجلس، فراکسیون‌های ولایت و اخیرا مستقلین (اعتدال) شکل گرفتند. امروز فراکسیون امید هم باید همان فراکسیون اصلاح‌طلبان تلقی شود. توصیه می‌کنم که فراکسیون امید، نام اصلاح‌طلبان را روی خود بگذارد. 

ناصری در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان منجر به ایجاد چالش برای این جریان می‌شود گفت: خیر؛ چالشی را پیش پای اصلاح‌طلبان قرار نمی‌دهد. نمایندگانی از لیست تهران برای نخستین مرتبه وارد مجلس شده‌اند اما به اندازه‌‎ای تخصص دارند که می‌توانند به کمک عارف بیایند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره عواقب شکل‌گیری فراکسیون اصلاح‌طلبان تصریح کرد: برخی نگران هستند که تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان، به ایجاد شکاف میان اصلاح‌طلبان و هواداران دولت منجر شود. این نگرانی، به حق است البته باید مدیریت شود. 

وی درباره نوع ارتباط فراکسیون اصلاح‌طلبان با فراکسیون مستقلین (اعتدال) گفت: اگر مسائل کلان مملکتی مانند برجام یا شبه برجام وارد مجلس شود، هر 3 فراکسیون مجلس با یکدیگر هم‌نظر بوده و در یک مسیر حرکت خواهند کرد.

ناصری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان می‌تواند منجر به عبور اصلاحات از روحانی شود گفت: یک واقعیتی وجود دارد و آن هم اینکه سازمان اصلی رأی روحانی در سال 92 و 96 اصلاح‌طلبان بودند و هستند. اگر اینگونه تلقی شود که روحانی، سازمان رأی مستقل از سازمان رأی اصلاح‌طلبان دارد، توهمی بیش نیست.

وی با بیان اینکه شعار عبور از روحانی هیچ‌گاه در میان اصلاح‌طلبان مطرح نمی‌شود اظهار داشت: همان‌طور که رئیس‌جمهور گفت: من با هیچ فردی عقد اخوت نبسته‌ام، جامعه ایران هم به اندازه‌ای سیاسی است که بتواند در لحظات آخر تصمیم خود را آشکار کند و حادثه غیرمنتظره‌ای را ترتیب بدهد. این موضوع به هوشمندی تیم رسانه‌ای دولت بستگی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار