ایران میزبان برترین دانشمندان جهان در یوسرن

رییس شبکه جهانی آموزش و پژوهش از حضور دانشمندان این شبکه در اولین کنگره آن در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیما رضایی موسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی (USERN) در نشست خبری اولین کنگره بین المللی این شبکه که در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد : این کنگره در رشته های علوم مختلف اجرا می شود و در طول سه روز برگزاری آن 16 دانشمند از شاخه های اصلی علم سخنرانی می کنند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 573 نفر از دانشمندان ایران و جهان به جشنواره این کنگره رزومه ارسال کردند ، گفت : در 5 شاخه اصلی علم از جمله علم مکانی درون و بیرون انسان، سلول های بنیادی، فلسفه علم و نسبیت آن، علوم فیزیک، زیست، پزشکی، علوم اجتماعی و تاثیر شبکه های اجتماعی بر علم و آینده آن مباحثی مطرح می شود.
 
موسس شبکه جهانی یوسرن تصریح کرد : با تحول در ایجاد شبکه های اجتماعی و تخصصی شدن رشته های علمی که باعث فاصله افراد از یکدیگر شده، نیاز به شبکه جهانی علمی در آموزش و پژوهش ایجاد شد.
 
وی با اشاره به حضور 160 نفر از دانشمندان یک درصد دنیا، برندگان جوایز نوبل و آبل در این شبکه علمی عنوان کرد: کمتر از 7 ماه از آغاز فعالیت یوسرن گذشته و تاکنون بیش از دو هزار و 200 عضو از 60 کشور دنیا دارد.

رضایی با اعلام اینکه تا به امروز 12 تفاهم نامه رسمی با دانشگاه‌های مختلف امضا شده گفت: 11 برنده جایزه نوبل در رشته‌های گوناگون که 5 نفر علوم پزشکی، 4 نفر شیمی و 2 نفر اقتصادی هستند در این شبکه حضور دارند و 9 دفتر در مکان های مختلف دنیا به نام یوسرن نامگذاری شده است.

موسس و رییس شبکه یوسرن اذعان کرد: این فعالیت با تلاش‌های جوانانی از کشور که تعداد آنها در بخش اجرایی بیش از 8 نفر نمی‌شود آغاز شده و دانشگاه علوم پزشکی تهران برای این کنگره تلاش می‌کند که کار یوسرن با دانشجویان علاقمند میسر شود.

وی با اعلام اینکه از اساسنامه یوسرن در جشنواره‌ کنگره در تاریخ 20 آبان ماه رونمایی می‌شود، بیان کرد: در این شبکه هیچگاه وارد مسائل سیاسی ونظامی نمی‌شویم و یوسرن از همکاری ارگان‌های مختلف شکل گرفته است.

وی افزود: ما تصور داشتیم که ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی از این فعالیت حمایت مالی کنند اما تنها دانشگاه علوم پزشکی تهران به ما قول مساعد داده است.

رییس شبکه یوسرن با بیان اینکه علم تا یک دهه آینده جایگاه خود را پیدا می‌کند اظهار کرد: هنوز در کشور جایگاه علم جا نیفتاده و نباید آن را با تقابل چهره‌های مختلف در مقابل یکدیگر تضعیف کنیم.

وی با اشاره به اینکه یوسرن یک شبکه بدون حمایت مالی و سرمایه گذاری است عنوان کرد: برخی از دانشمندان که برای تبادل‌های علمی احساس نیاز می‌کردند در این شبکه عضو شدند و مرزها در آن برداشته شده که یوسرن به پیشرفت علم کمک می‌کند.

موسس و رییس شبکه یوسرن افزود: مالک یوسرن دانشمندان جهان هستند که در این شبکه نمایندگان 22 رشته علمی پس از 3 سال در مورد مدیریت آن تصمیم گیری می‌کنند.

وی افزود: روز پایانی کنگره اهدای جوایز یوسرن صورت می‌گیرد که ثبت نام در آن به صورت آنلاین صورت می گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار