قزوین؛

برگزاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : با توجه به تعداد معتادان زن در استان و نبود ارائه خدمات درمانی به این قشر اولین کمپ نگهداری ویژه زنان معتاد در قزوین به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سرهنگ مختار کرمی در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود : در حال حاضر ۶۷ معتاد در سه کمپ استان نگهداری می شوند که یک کمپ ویژه بانوان است که ۴۸ نفر طی شش ماه در این مراکز اقامت کردند.

وی اضافه کرد : در تعطیلات نوروزی و در طرح جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر ۳۸۵ نفر در شهرستان قزوین و ۲۶۶ نفر در  سایر شهرستانها جمع آوری و روانه کمپ های نگهداری شدند که این امر برای ارتقاء سطح امنیتی مردم در تعطیلات نوروزی انجام شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه ۵۰۴ نفر از خرده فروشان مواد مخدر نیز در اجرای همین طرح  دستگیر شدند ، گفت : از 205 معتادی که در کمپ ها مورد آموزش و ارائه خدمات مورد نیاز درمانی و بهداشتی قرار گرفته اند 38 نفر به جمع خانواده بازگشته اند و مابقی هنوز در کمپ ها حضور دارند.

کرمی اظهار داشت : همکاری هایی با سازمان فنی و حرفه ای استان صورت گرفته تا بستری برای اشتغال این افراد فراهم شود و تاکنون 10 نفر برای اشتغال معرفی شده اند.

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این نشست گفت : 15 هزار و 650 نفر تحت پوشش خدمات درمانی در 117 مرکز استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه از معتادانی که در طرح های جمع آوری از سطح استان جمع شده اند ،53 نفر هیچگونه مدرک شناسایی ندارند  اظهار داشت : در این افراد 14 نفر مبتلا به ایدز وجود دارند که 9 نفر آنها زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود : برای ساماندهی و بازپروری  این افراد نیاز به خیرین است که تا کنون تنها یک خیر اعلام آمادگی کرده است.

ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هم در این نشست گفت: مبارزه با مواد مخدر از مطالبات مقام معظم رهبری است که این امر باید در تمامی ارگان ها و سازمان های مربوطه انجام شود.

وی افزود : برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بهترین راه کارهای فرهنگی است ، که این مهم تمامی دستگاه ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند

معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت : برای اشتغال زایی این افراد باید کارهایی صورت گیرد و باید کمک کرد تا معتادان نادم بتوانند به جامعه بازگردند.

ابوالفضل معصومی فر مدیرکل صدا وسیمای مرکز استان هم گفت : 35 برنامه برای آگاه سازی اعتیاد در تمامی رده های سنی در صدا و سیما تهیه شده است.

وی افزود : در راستای تاثیرگذاری بر قشر جوان از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ برنامه تلویزیونی و ۳۵ برنامه رادیویی تهیه و پخش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار