امسال پیش بینی می شود 71 هزار تن محصول سیب درختی از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر جهاد کشاورزی سلماس با بیان این مطلب گفت: عمده محصول باغی شهرستان سلماس سیب درختی است که سال گذشته 230 هزار تن از باغات این شهرستان سیب برداشت شده بود.

قادر علی‌پور با بیان اینکه با توجه شرایط آب و هوایی و خسارات وارده، امسال حداکثر یک‌سوم تولید سیب را در شهرستان شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 71 هزار تن سیب در این منطقه برداشت شود.

علی پور با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی، اذعان داشت: صندوق بیمه مستقر در بانک کشاورزی مسؤول بیمه محصولات کشاورزی و دامی است که با داشتن دو شرکت بیمه‌گذار در سطح شهرستان به فعالیت می‌پردازد.

این مسئول با بیان اینکه 839 هکتار از محصول چغندر قند این شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است، اعلام کرد: 5 هزار و 448 هکتار از اراضی گندم آبی و دیم، 346 هکتار از اراضی جو دیم و آبی، 100 هکتار از اراضی نخود، 923 هکتار از باغات سیب درختی و 45 هکتار از باغات هسته‌دار این منطقه تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

علی‌پور با اشاره به برداشت محصولات هسته‌دار در سلماس، افزود: سال گذشته 12 هزار و 275 تن از باغات هسته‌دار این شهرستان محصول برداشت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس با بیان اینکه 50 درصد به باغات هسته‌دار این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی خسارت وارده شده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از6 هزار تن از باغات هسته‌دار این شهرستان محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه کل باغات موجود در سطح شهرستان 8 هزار و 988 هکتار است، اذعان داشت: 7هزار و 902 هکتار از باغات این شهرستان بارور و یک هزار و 82 هکتار غیر بارور است.

این مسئول با اشاره به عمده مشکلات کشاورزی در شهرستان سلماس، اعلام کرد: بالا بودن هزینه خدمات کشاورزی، نهاده ها، مکانیزاسیون، آب بهاء و هزینه کارگری از مشکلات عمده کشاورزان در این شهرستان است.

علی‌پور خاطر‌نشان کرد: پایین بودن قیمت محصولات تولیدی، نبود صنایع تبدیلی مناسب با قابلیت‌های شهرستان، نبود صادرات و بازار مصرف مطمئن، بالا بودن درصد بهره وام‌های اعطایی به بخش‌های کشاورزی، نبود واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی مناسب محصولات باغی و پایین بودن کیفیت سموم مصرفی از دیگر مشکلات کشاورزان این منطقه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.