یک مجله آمریکایی در گزارشی نوشت با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مسکو امیدوار است در جهان رو به افول غرب نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

نیوزویک: افزایش نقش روسیه در غربِ رو به افولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: روس‌ها همواره علاقه ویژه‌ای به رویدادهای قاره سبز داشته‌اند. در نیم قرن اخیر، روابط میان روسیه و کشورهای اروپایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. 

در ادامه گزارش آمده است: روسیه همواره تلاش کرده است در ابداعات و اختراعات و در زمینه‌ پیشرفت‌های فناوری از اروپا عقب نماند. اگرچه، این علاقه‌مندی درباره رویکردهای سیاسی صدق نمی‌کند. علی‌رغم اینکه، روسیه نقاط مشترک زیادی با کشورهای اروپایی دارد، نمی‌توان اختلافات بنیادین میان آن‌ها را در بسیاری از زمینه‌ها نادیده گرفت. 

روسیه صادرکننده فناوری، البسه، سبک زندگی و ایدئولوژی‌هایی از قبیل کمونیسم و لیبرالیسم به قاره سبز بوده است. با این وجود، هیچ‌یک از سردمداران این کشور حاضر نیستند تغییری در نظام سیاسی خود بوجود آورند. شالوده اصلی روابط هرمی (عمودی) «مسکوتیو» که باعث بوجود آمدن نظام سیاسی متناظری شده، همواره بدون تغییر باقی مانده است. پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تزارهای روسیه از کشاورزان و فلاسفه، اسلحه‌سازان، مهندسان، پزشکان و همچنین افسران نظامی اروپایی برای زندگی در این کشور دعوت می‌کردند. اساتید و دانشگاهیان اروپایی ساکن روسیه نیز از مزایای شهروندان روس برخوردار بودند. همچنین، روس‌ها برای تحصیل، زندگی خلق آثار هنری و نوشتن رمان به اروپا سفر می‌کردند. 

به عقیده روس‌ها، نفوذ و قدرت اروپا که در دو مرحله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و همچنین دوران جنگ سرد افزایش یافته بود، اکنون رو به افول گذاشته است. این باعث شده تا سیاستمداران روسیه -بویژه محافظه‌کاران- که همواره به برتری اقدامات امنیتی، مبارزه با تروریسم و نگرش‌های سیاسی مسکو بر کشورهایی اروپایی اعتقاد داشته‌اند، اکنون احساس قدرت بیشتری بکنند.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
زنده باد روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
سبک زندگی کمونیستی صادر کرده
خخخخخخخ
هر کجا که ورود پیدا کرده پشت بندش فقر و فحشا و بدبختی و گرسنگی و گروه مافیایی رشد قارچ گونه و فزایندی داشته
آخرین اخبار