طناب در عصر پارینه سنگی چگونه ساخته شد؟!+ عکس

دیرینه شناسان با کشف ابزاری عجیب متوجه شدند که انسانها در عصر پارینه سنگی چگونه طناب می ساختند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دیرینه شناسان در بررسیهایی که در آلمان انجام دادند موفق به کشف ابزارهایی شده اند که با توجه به حفره های موجود در آنها به خوبی مشخص است که برای ساخت طناب به کار گرفته می شده است.
 
پیشتر دیرینه شناسان موفق به کشف بقایای طنابهایی متعلق به دورانهای بسیار دور شده بودند اما هیچگاه مشخص نشده بود که این وسیله کاربردی چگونه ساخته می شود.
 
این کشف مهم در غاری واقع درجنوب غرب آلمان صورت گرفته است. دیرینه شناسان دانشگاه Liège حالا می توانند تاریخچه پیدایش طناب را دوباره بنویسند.

طناب در عصر پارینه سنگی چگوه ساخته شد؟!+ عکس


طناب در عصر پارینه سنگی چگوه ساخته شد؟!+ عکس
 
آنچه که آنها پیدا کرده اند ابزارهای ساخته شده از عاج ماموتهای باستانی است که تا ۲۴ سانتیمتر طول دارند. در این ابزارها حفره هایی به قطر ۷ تا ۹ میلیمتر دیده می شود که عملکرد آنها چیزی جز ساخت طناب به نظر نمی رسد. در دل این حفره ها شکافهای چرخشی دیده می شود که فرآیند بافت طناب را نهایی می کرده اند.
 
به باور دیرینه شناسان، این ابزارها پیشرفته ترین وسایل زمان خود در ساخت طناب بوده اند و نمی توان آنها را صرفا وسایلی دکوری به شمار آورد.
 
آنها معتقدند که با بررسی دقیق این ابزارها می توان گفت که در حدود ۴۰ هزار سال پیش، انسانها چگونه یکی از مهمترین ابزارهای شکار و زندگی خود را می ساختند.
 
منبع:خبرگزاری مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.