معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان درگز در استان خراسان رضوي از آغاز فصل دوم گمانه زني و تعيين حريم شهر تپه چاپلشو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ركني گفت: شهر تپه چاپشلو در فاصه 15 كيلومتري جنوب شهر درگز و 1 كيلومتري غرب چاپشلو در دامنه كوهپايه هاي مصفاي الله اكبر قرار گرفته است و در مورخه24/1/82 به شماره 8264 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

وي افزود: گمانه زنی اين محوطه به سرپرستی آقای دکتر حسن نامی و هیات باستانشناسی به منظور تعین حریم دقیق و محدوده گستردگی این شهر آغاز گردیده است.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان درگز گفت: شهر تپه چاپشلو یکی از استقرار های اوایل دوره اشکانی است و بدلیل حصارها قطور، وسعت و بقایای فضاهای موجود در عرصه این محوطه بیانگر اهمیت تاریخی و تاسیسات شهری از دوره ارزشمند اشکانی است که حاصل كار تاکنون ايجاد34گمانه در نقاط مختلف اين محوطه توسط هیات مذکور انجام گرفته است و يافته هاي موجود حكايت از حصار شهر با ضخامت 7 متر كه ازخشت و چينه ساخته شده بود مشاهده گرديد.

رکنی خاطر نشان كرد: بعد از پایان کار گمانه زنی مقالات وگزارش مصوراین شهر در مجلات علمی ،خبری و باستانشناسی جهت بهره مندی علاقه مندان چاپ خواهد شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.