رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از انتشار کتاب «مناقب علویه در شعر شهریار»، تالیف علی حاجی بلند در حوزه هنری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛میلانی افزود: کتاب «مناقب علویه در شعر شهریار» توسط انتشارات سوره مهر در شمارگان یک هزار نسخه و در 288 صفحه در موضوع علی بن ابیطالب(ع) چاپ و منتشر شده است.
وی با بیان اینکه کتاب فوق از جمله کتابهایی است که برای کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار منتشر شده است، افزود: کتاب «مناقب علویه در شعر شهریار» یکی از 13 عنوان کتابی است که با محوریت شهریار، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی منتشر شده است.
میلانی ادامه داد: در ایام برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار چاپ و انتشار 13 عنوان کتاب وعده داده شده بود که کتاب «مناقب علویه در شعر شهریار»، یکی از آنهاست.
رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شعرای بزرگ تاریخ اسلام در مناقب حضرت علی (ع) بسیار سخن گفته‌اند، اضافه کرد: شخصیت عظیم و بزرگ مولی‌الموحدین علی (ع) بیشتر عاشقان طریق الی‌الله را به خود متوجه ساخته است و استاد شهریار در این میان از این قاعده مستثنی نبوده است.
میلانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس کتاب «مناقب علویه در شعر شهریار» به برخی از رموز اشعار زیبای استاد شهریار درباره اهل بیت و به ویژه امام علی (ع) پرداخته است.
وی تصریح کرد: در روزهای آینده شاهد چاپ و انتشار دو عنوان کتاب دیگر از 13 کتابی که برای کنگره بزرگداشت استاد شهریار وعده داده بودیم، خواهیم بود.
 
گفتنی است:کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت فرهنگ دینی و انقلابی با حضور مقامات کشوری و استانی و جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، 25 و 26 شهریورماه سال 94 توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار