حشدالشعبی از آزادسازی قریب‌الوقوع موصل از چنگ گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی نیروهای بسیج مردمی عراق در گزارشی آورده است: یکماه پس از تسلط داعش بر موصل و شهرهای مجاور آن و ارتکاب جنایات شنیع ضد غیرنظامیان و افراد بی گناه، این گروه مرتکب جنایاتی ضد آثار باستانی و مقدسات شد و دهها مسجد، مقبره، کلیسا و مکان دینی را هدف قرار داد؛ به طوری که بیش از 30 مسجد تاریخی و مرقد و ضریح متعلق به پیامبران، ائمه و صالحان منفجر و منهدم شد.

از میان این مراقد، مرقد یونس پیامبر(ع) در روز 24 ژوئیه سال 2014 منفجر شد و بخش‌های زیادی از آن ویران شد و با خاک یکسان شد. تروریست‌ها با کار گذاشتن مقادیر زیادی ماده منفجره در داخل و اطراف مرقد، آن را منفجر کردند و از ساکنان خواستند که شاهد تخریب بزرگ در این منطقه باشند. این اقدام، انزجار منطقه‌ای و بین‌المللی را به دنبال داشت.

احمد شمری، سخنگوی کمپین ثبت جنایت های داعش در بسیج مردمی عراق، تاکید کرد: گروه‌های تروریستی از روز اول تسلط بر شهر موصل و بخشهایی از کرکوک در سال 2014، در چارچوب ویرانی تعداد زیادی از مراقد دینی و آثار باستانی و مهم که تاریخ برخی از آنها به صدها سال برمی گردد و از جایگاه و قداست خاصی میان عراقی‌ها برخوردار است، حرکت کرد.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، تعداد مراقد، مزارها و مساجدی که منفجر و ویران شده اند، بالغ بر 30 عدد است که مهمترین آنها قبور پیامبرانی مانند یونس، شیث، جرجیس و دانیال (علیهم السلام) است. تعداد مراقدی که به وسیله مواد منفجره و بمب ویران شده اند، 19 مرقد و مزار دینی متعلق به همه طوایف و نیز 9 مسجد است.

حشدالشعبی در ادامه گزارش داد: با گذشت دو سال از این جنایت و ادامه اشغال موصل از سوی داعش و به گروگان گرفتن ساکنان آن و ارتکاب جنایات شنیع علیه زنان، کودکان، سالخوردگان و دیگر اقشار آن، نیروهای حشدالشعبی و دیگر نیروهای عراقی آماده نبرد بزرگ موصل می‌شوند و بر داعش و اعوان آن غلبه خواهند کرد. پایان داعش از موصل رقم زده خواهد شد و اذان پیروزی از گلدسته مسجد یونس پیامبر سر داده خواهد شد.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه، برخی به دنبال ممانعت از حضور حشدالشعبی در نبرد موصل هستند اما؛ درخواست‌های مردمی، سیاسی و رسمی بر ضرورت مشارکت نیروهای حشدالشعبی برای بازپس گیری شهر از لوث داعش اصرار دارد.

حشدالشعبی گزارش داد: همزمان با این آمادگی‌ها، یوسف الکلابی سخنگوی امنیتی حشدالشعبی از صدور موافقت حیدر عبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح برای مشارکت نیروهای حشدالشعبی در عملیات آزاد سازی موصل و شرقاط خبر داده است و دولت تلاش‌هایی که به دنبال کنار گذاشتن حشدالشعبی در این ماموریت مقدس هستند را نقش برآب کرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار