نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آموزش‌های مهارتی راهکار برون رفت از معضل بیکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آیت الله علما از دست اندرکاران بخش فنی و حرفه‌ای خواست در این بخش تلاش مضاعف و جهادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی و پایین آوردن آمار بالای بیکاری داشته باشد، گفت: باید آموزشهایی مهارتی و لزوم پرداختن به آنها برای یافتن شغل در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه بنا به گفته‌ مسئولین کشور برای ایجاد شرایط اشتغال برای هر نفر فارغ التحصیل دانشگاهی هزینه‌ای حدود 300 میلیون تومان نیاز است، گفت: اگر نیمی از این سرمایه گذاری در بخش کشاورزی انجام شود، شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.

وی با اشاره به فراهم بودن تمامی امکانات لازم برای توسعه بخش کشاورزی از آب و خاک گرفته تا نیروی انسانی گفت: دولت باید با مدیریت و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شرایط را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کند.

آیت الله علما در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه علاوه بر بخش کشاورزی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیاد دیگری دارد که با کار کردن در آن حوزه‌ها هیچ بیکاری در استان نخواهیم داشت، گفت: روغن تولیدی در این دیار جزو روغن های مرغوب در دنیا است که در خارج کشور طرفدارانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  در ادامه با بیان اینکه این استان روزگاری در زمینه صادرات سقز و کتیرا حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، از فرآوری نشدن چنین محصولاتی به عنوان یکی از نقاط ضعف استان یاد کرد و افزود: با فرآوری اینگونه محصولات درآمدهای هنگفتی عاید مردمان این خطه می‌شود و این در حالیست که هنوز که هنوز است سقز و کتیرا بدون کمترین فراوری به خارج از کشور صادر می‌شود و پس از فرآوری به قیمت‌های گزاف به کشور برمی‌گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.