سیستان وبلوچستان

ساخت 250 کلینیک تخصصی ویژه در دستور کار وزارت بهداشت

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ساخت 250 کلینیک تخصصی ویژه در کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛ایرج حریرچی با اشاره به طرحهای در دست اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سیستان و بلوچستان گفت: 393 پروژه بزرگ و متوسط با اعتباری افزون بر چهار هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

وی ادامه داد:متاسفانه در گذشته مراکز زایمان کشور شرایط خوبی را نداشتند که اکنون با همت وزارت بهداشت بلوک های زایمان انفرادی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به محرومیت های بجای مانده از گذشته جزو اولویت های اصلی و مهم وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید است و تلاش ها برای رسیدگی به مشکلات این منطقه و بهبود اوضاع بهداشتی و درمانی آن با جدیت در این استان ادامه دارد.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: بیشتر مردم قبل از طرح تحول نظام سلامت استطاعت مالی برای مراجعه به کلینیک های خصوصی را نداشتند که با ایجاد کلینیک های تخصصی دولتی در بیمارستان ها این مشکل نیز برای مردم مرتفع شده است.

وی خاطر نشان کرد: 53 درصد 90 هزار تخت بیمارستانی موجود کشور فرسوده است که بخشی از آنها در سیستان و بلوچستان قرار دارد که برای رفع این مشکل اقدامهای خوبی از سوی وزارت بهداشت از جمله ساخت بیمارستان 200 تختخوابی در شهرستان سراوان انجام شده است.

حریرچی با اشاره به نقش بیمارستان های صحرایی در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم نقاط محروم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیمارستان های صحرایی نقش مهمی در رفع مشکلات بهداشتی درمانی مردم نقاط محروم کشور دارند که امروز سی و یکمین بیمارستان صحرایی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی در قصرقند این استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار