شهیدان «جنبش روشنایی» افغانستان به خاک سپرده شدند

هزاران نفر از مردم کابل پیکر ده ها شهید «جنبش روشنایی» افغانستان را در غرب کابل به خاک سپردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مردم کابل پیکر ده ها شهید «جنبش روشنایی» افغانستان را در غرب کابل به خاک سپردند و شماری از پیکر این شهیدان را برای خاکسپاری به زادگاه خود در خارج پایتخت منتقل کردند.

این شهیدان روز شنبه هنگام تجمع اعتراض آمیز در میدان «دهمزنگ» کابل که نام آن، به میدان «شهدا» تغییر یافت، بر اثر دو انفجار پی در پی جان خود را از دست دادند.

منابع رسمی در افغانستان می گویند که این انفجارها از سوی دو فرد انتحاری انجام شده و نفر سوم انتحار کننده توسط پلیس از پا درآمده است؛ اما بانیان جنبش روشنایی گفته اند که نوع و چگونگی وقوع انفجار باید توسط یک کمیته حقیقت یاب با حضور ناظران بین المللی مورد بررسی قرار بگیرد.

«محمد عارف رحمانی» یکی از نمایندگان استان غزنی در مجلس افغانستان و یکی از سران جنبش روشنایی مدعی شد که برخی از شهیدان این جنبش با گلوله کشته شده اند و به همین خاطر نمی توان با اطمینان گفت که انفجار در میان تظاهرکنندگان جنبش روشنایی، توسط افراد انتحاری صورت گرفته است.

جنبش روشنایی در اعتراض به عبور خط انتقال برق 500 مگاواتی ترکمنستان به افغانستان از مسیر سالنگ برای دومین بار تظاهرات اعتراض آمیز را با شرکت هزاران نفر از مردم کابل سازمان دهی کرد. این جنبش خواستار عبور این خط انتقال برق از مسیر بامیان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار